recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til størrelse på lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til størrelse på lærred

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 08:45
Du kan måske vinde lidt plads til fronthøjtalerne ved at trække dem en lille smule frem foran lærredet. Der sker jo ikke noget ved at de dækker lidt af den sort kant.

Viol du hænge centerhøjtaleren på væggen under lærredet eller i loftet ?

Hvad med subwooferen, hvor skal den placeres (der er nogle subwoofere der er højere end de 32 cm du har op til lærredet ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 08:46
Hvis du får fat i et fastrammelærred kan du måske vinde et par centimeter fordi du kan rykke det hele en anelse højere op mod loftet ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Du kan måske vinde lidt plads til fronthøjtalerne ved at trække dem en lille smule frem foran lærredet. Der sker jo ikke noget ved at de dækker lidt af den sort kant.

Viol du hænge centerhøjtaleren på væggen under lærredet eller i loftet ?

Hvad med subwooferen, hvor skal den placeres (der er nogle subwoofere der er højere end de 32 cm du har op til lærredet ?

Det bliver ikke fastramme-lærred. Der sidder et lille vindue bag lærredet, som jeg ikke har tegnet ind. Mht. til subwoofer, havde jeg regnet med at stille den i nærheden af sofaen, men den også stå ved lærredet. Den er ca. 33 cm høj. 

Egentlig havde jeg regnet med at hænge alle 3 højttalere ved loftet. Det bliver det mest æstetiske, da rummet også skal bruges som almindelige stue/ophold.

Nu skal jeg have fundet en projektor, der er lysstærk nok, og ikke larmer for meget.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 16:47
Jeghar en epson tw-3200 den larmer ikke specielt meget og giver i øjeblikket rigeligt lys til 120" på ca 4,5 meters afstand.
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 17:22
Den har jeg også haft kig på, den ser fin ud til prisen og får gode anmeldelser..
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af JorgenC JorgenC skrev:

Den har jeg også haft kig på, den ser fin ud til prisen og får gode anmeldelser..

Når den kører og der er stille i filmen kan du høre den suser, men lige så snart der bare er en smule lyd hører du den ikke mere.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 11:29

Nogen grund til ikke at vælge den kraftigere Epson EH-TW5910, som koster stort set det samme, og må formodes at være mere støjsvag pga de kraftige køleribber, der er frontvendt?

Redigeret af Kampus - 09-Marts-2013 kl. 11:31
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nogen grund til ikke at vælge den kraftigere Epson EH-TW5910, som koster stort set det samme, og må formodes at være mere støjsvag pga de kraftige køleribber, der er frontvendt?

Næh egentlig ikke. Den eneste forskel jeg kan se på specs er at 5910 er kraftigere (lysmæssigt), har 3D-understøttelse, men tilgengæld ikke lens-shift.

Har du erfaring med den?
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 18:35
Var en tur i HFK i Lyngby i dag. Supergodt at komme ud og se og høre noget grej i virkeligheden. Vi så en Optoma HD33 i aktion og lyttede til hhv. Dali Stile og Dali Lektor 1 (med subwoofer).

Jeg Vi er solgt! Vi skal have hjemmebio ASAP. Det bliver en Optoma HD25 og Dali Lektor 1. Sub'en ved jeg ikke endnu. Men en af de billigere fra HFK.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 21:50

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Næh egentlig ikke. Den eneste forskel jeg kan se på specs er at 5910 er kraftigere (lysmæssigt), har 3D-understøttelse, men tilgengæld ikke lens-shift.

Har du erfaring med den?
Jeg valgte 3200, fremfor 5900 fordi jeg ikke skulle bruge 3D og fordi jeg synes lens shift var rigtigt rart at have især hvis man på et tidspunkt skal ændre indretning så er den meget mere fleksibel. jeg kender ikkelige forskellen på 5900 og 5910.
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Jeg valgte 3200, fremfor 5900 fordi jeg ikke skulle bruge 3D og fordi jeg synes lens shift var rigtigt rart at have især hvis man på et tidspunkt skal ændre indretning så er den meget mere fleksibel. jeg kender ikkelige forskellen på 5900 og 5910.

Lens-shift lyder attraktivt. Ved du hvor man kan komme til at se en Espon-projektor i aktion i Kbh-området?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu