recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket lærred

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 16:09
Så har du intet af være bekymret for mht. blafren.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 16:14
Yamaha YST-SW1500 spiller ned hvor luften strømmer ud fra alle 4 sider i bunden.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 16:22
Jeg havde for nogle år siden en lærred som stod på 3 ben mellem højttaler og subwoofer (Lærred stod ca. 25 cm længere fremme end højttalere og sub) og her oplevede jeg at under bestemte film scener kom der en lille smule bevægelse i lærredet, det var ikke det store men alligevel.
Nu skal lærredet godt nok ikke stå på 3 ben og heller ikke længere fremme end højttalere og sub. Den komme til at hænge op på væggen mellem højttalere og sub og vil hænge ca. 50 cm længere bagud.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Jeg havde for nogle år siden en lærred som stod på 3 ben mellem højttaler og subwoofer (Lærred stod ca. 25 cm længere fremme end højttalere og sub) og her oplevede jeg at under bestemte film scener kom der en lille smule bevægelse i lærredet, det var ikke det store men alligevel.
Nu skal lærredet godt nok ikke stå på 3 ben og heller ikke længere fremme end højttalere og sub. Den komme til at hænge op på væggen mellem højttalere og sub og vil hænge ca. 50 cm længere bagud.

Den type lærred blafrer hver gang Jessica Alba er i billedet (fordi seeren hyperventilerer Wink). Der er meget langt fra dét til et tab-tension.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 17:51

Otto: Tak for din respons.

Jeg tror jeg vil gå efter en fast ramme lærred, og lærred fra Lissau står øverst på ønskesedlen.
Spørgsmålet er hvilket model? Lissau plano eller Lissau LS Frame.
Og hvilket kategori indenfor de 2 modeller? f.eks. LS mat hvid, LS True color eller LS flex?

Objektivt set: "Mat hvid" og White Flex på en LS frame er det samme. True Color er den mest farveægte, white flex er knapt så korrekt på farvegengivelsen men ellers af samme kvalitet rent fysisk. Plano er en discount-ramme, som jeg generelt fraråder hvis budgettet overhovedet tillader at vælge LS. LS rammen er specifikt blevet til fordi jeg skældte så meget ud over Plano rammen, at Lissau hyrede mig som ekstern konsulent... Så det er vel ikke så svært at regne ud hvilken jeg synes er bedst Wink Plano har det problem at der er en bred firkantet kant, som giver skygger ind på billedet og det ser bare generelt ikke særligt pænt ud, især det lys der alt andet lige altid vil gå ud på rammen generer en del. LS med veltex er meget flottere rent visuelt, løser problemet med skygger, og veltex'en sørger for at du ikke bemærker lys-spild. Selve dugen er 100% den samme uanset ramme.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Otto: Tak for din respons.

Jeg tror jeg vil gå efter en fast ramme lærred, og lærred fra Lissau står øverst på ønskesedlen.
Spørgsmålet er hvilket model? Lissau plano eller Lissau LS Frame.
Og hvilket kategori indenfor de 2 modeller? f.eks. LS mat hvid, LS True color eller LS flex?

Objektivt set: "Mat hvid" og White Flex på en LS frame er det samme. True Color er den mest farveægte, white flex er knapt så korrekt på farvegengivelsen men ellers af samme kvalitet rent fysisk. Plano er en discount-ramme, som jeg generelt fraråder hvis budgettet overhovedet tillader at vælge LS. LS rammen er specifikt blevet til fordi jeg skældte så meget ud over Plano rammen, at Lissau hyrede mig som ekstern konsulent... Så det er vel ikke så svært at regne ud hvilken jeg synes er bedst Wink Plano har det problem at der er en bred firkantet kant, som giver skygger ind på billedet og det ser bare generelt ikke særligt pænt ud, især det lys der alt andet lige altid vil gå ud på rammen generer en del. LS med veltex er meget flottere rent visuelt, løser problemet med skygger, og veltex'en sørger for at du ikke bemærker lys-spild. Selve dugen er 100% den samme uanset ramme.
God og brugbar besvarelse, jeg tror det ender med at jeg køber en LS True Color. Sort niveau og kontrast er nok ikke det jeg skal bekymre mig for med denne projektor, og det betyder jo så at jeg bør kigge efter en lærred som er mest farveægte og det er jo True Color som navnet siger.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Den type lærred blafrer hver gang Jessica Alba er i billedet (fordi seeren hyperventilerer Wink). Der er meget langt fra dét til et tab-tension.
Det er engang ikke løgn. Wink Big smile 

Redigeret af Keyvan - 24-August-2012 kl. 21:26
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 18:04
Hvad med en lærred fra en af de følgende producenter:

Draper Targa, Da-Lite, Cinemax, Metroplan, DMT, Nobo, Celexon,

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu