|
Nyt fastramme lærrede hvilet stof? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
PlasmaFreak
Super bruger Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja mens jeg flytter teksterne op i billedet så skifter den tilbage til 16:9, men den skifter selv tilbage igen når jeg har flyttet teksterne, så det er okay. Det skal helst være så let som muligt så konen også kan se film på den.
Jeg har ca. 460cm fra linsen til lærredet. Knappen Memory Load virker forresten ikke på min skal man gøre noget for at den virker? |
|
PlasmaFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken indstillinger bruger du forresten i picture mode osv.?
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger de fabriks indstillinger som projektor kom med. Ser film med "rec709" og sport i "normal"
|
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Tog lige hurtigt et par billeder med mobilen, så kvaliteten er ikke i top.
Jeg indstiller mit 16:9 TV billede med s16:9 på projektor, det ser sådan her ud: Når top og bund passer, skifter jeg til 16:9 på projektor og indstiller den elektroniske afmaskning, ser sådan her ud: Skift mellem de 2 formater har jeg lagt på funktions tasten på fjernbetjening Jeg har så flere indstillinger under "memory lens" som kan zoome ved forskellige undertekst typer og 16:9 størrelser
|
|
PlasmaFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan være jeg skal prøve på din måde igen.
Vil det sige at du både ændre aspect og lens shift hver gang du skifter over? Hvad er fordelen ved din måde i forhold til den måde jeg har gjort det? |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Fordelen ved "min metode" er at lens shift er konstant i samme position hver gang, det og den elektroniske afmaskning afgør hvordan billedet bliver afgrænset indenfor rammen på lærredet.
Jeg har prøvet den automatiske version og det syntes smart, men du kan ikke få hele billedet med i enten 21:9 eller 16:9 ( du skal skære i billedet på en af versionerne for at det passer ) + undertekster i blackbars er til at blive sindsyg over. Jeg ser TV 16:9 format ved "s16:9" indstilling ( har faktisk to da billedet nogle gange er lidt mindre ) og her må du ikke bruge overscan Alle andre formater er tilpasset i "16:9" indstilling, hvor du zoomer så det passer med undertekster og et 21:9 format med undertekster i billedet. Se side 1 i min bio signatur
Redigeret af Pony65 - 15-September-2012 kl. 23:28 |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
@PlasmaFreak
Har du leget med indstillinger og hvilken "metode" bruger du ?
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |