|
Subwoofer "drukner" når jeg spiller højt |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dér vil jeg så påstå at du overvurderer evnerne i en 8" enhed, og jeg er overbevist om at Jonas er enig... Hvis en 8" enhed skal levere dyb, kraftig bas, i selv et ret lille rum, og især hvis det er i en relativt lille kasse, så SKAL der indgås nogle kompromisser for at tvinge den til det - for eksempel at bruge en tung membran, som så vil være sløvere. En 12" enhed i en større kasse, hvor man så har "albuerum" til at fokusere på kvalitet frem for at tvinge enheden til at levere dybbas, vil spille bedre, også i små rum og lavt lydniveau.
|
||
rene49
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her kan jeg så tilføje min egen personlig erfaring med 8" og 12" subs. Nu har jeg en Velodyne 1200Ultra, før den havde jeg en Velodyne SPL800i. mit rum er 15m2, jeg fik afvide af alle at den lille spl800i var mere en nok til mit lille rum. Det var den også til musik, men til film, havde den ikke evne til at gå lavt nok, og virkede faktisk meget tam. pga. enhedens størrelse. Den manglede ikke effekt (1000 watt), men den var altså bare begrænset i sin størrelse, men den gjorde det RIGTIG godt i forholdt til hvor lille den er! især i musik. Efter jeg har fået en 1200ultra som er en 12" med større amp, osv, og stadig i det lille rum, oplever jeg kæmpe forbedring over det hele. - begge var indstillet til reference niveau, så jeg spiller ikke højere med den nye, men den lever stadig en masse som den gamle ikke gjorde, netop pga. overskud, fordi den er større. men selvom den er større, så dominerer den ikke mere end den gamle, eftersom de er indstillet til at spille lige højt, med lydtryks måler.
Redigeret af rene49 - 14-Juni-2012 kl. 15:24 |
||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skriver trådstarter ikke præcist hvilken argon sub det er, men de er jo meget billige og sikkert derfor derefter. Sammenlignet med dali og feks velodyne er den jo elendig.
|
||
henrik-d
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
1 ARGON Sub 8 subwoofer - Sort 1.499,00 Jeg er godt tilfreds med den efter de justeringer jeg har foretaget. :-)
|
||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Henrik.
Godt at du er tilfreds nu, men hvordan var indstillingerne før ? |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
henrik-d
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tilfældigt indstillet - vist mest midterposition for både crossover og gain - og muligvis er det det indbildning men jeg synes bare det spiller bedre nu.
|
||
rene49
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt og høre, vigtig at få det bedst ,mulige ud af sit udstyr! |
||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt du er tilfreds :-) (men de er stadig ikke særlig gode.. ;-)
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Betegelsen Subwoofer er noget udvasket i dag, Der kan købes såkaldte subwoofer må efter min mening ikke burde hedde andet end en Bashøjttaler.
V H |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |