recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til projektorplacering samt lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til projektorplacering samt lærred

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Så den skal monteres 240 - 182 = 58 cm fra loftet?

Ja. Hvis du vil have bunden af billedet 60cm over gulvet, og der 240cm mellem gulv og loft, og du vil have et 92" lærred, så skal bunden af projektorbeslaget være 182cm over gulvet eller 58cm fra loftet ;-)

EDIT: Du kan bruge keystone korrektion hvis du vil have projektoren længere op, men beholde billedet i samme højde. Det anbefales normalt ikke, men det kan være nødvendigt.
Alternativt kan du købe en tw3200. Den kan indstilles til at vise billedet lidt længere nede og den behøver ikke hænge på hovedet.
Der findes andre projektorere der har større lens offset end tw6000. De vil kunne vise billedet længere nede med projektoren i samme højde. Hifi klubben har bla nogle DLPmodeller der er til at betale.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 08-August-2012 kl. 13:06
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:01

Så den skal monteres 240 - 182 = 58 cm fra loftet?

Det ser meget rigtigt ud.

Men hvis du vil undgå at bruge keystone, bliver det noget af et justeringsarbejde.

Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:11

Super. Tak for svar.

Redigeret af Basknudsen - 08-August-2012 kl. 13:13
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:29
Jeg har lige målt efter ved placeringen, og jeg kunne godt tænke mig at den kom helt op under loftet.

Jeg har en lille mur og mit vindue, som er ca. 25 bred, så hvis den kunne monteres i forbindelse med den mur ville det være fedest.

Er det for voldsomt at justerer med keystone?

Skal jeg kigge efter en med lens shift?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:32
Der skal selvfølgelig stå over mit vindue.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:49

Er det for voldsomt at justerer med keystone? 

Ikke voldsomt, men det giver en lille billedforringelse + at det ser dumt ud når en projektor hænger skråt

Skal jeg kigge efter en med lens shift? 

Det vil gøre det noget ( læs meget ) nemmere

Dit problem er bare at du ønsker Trådløs forbindelse og 3D, og så er der ikke andet at vælge imellem i det prisleje
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:55
Jeg kan godt undvære trådløst.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 14:33
Hvad er dit budget til både projektor og lærred ?

Og skal jeg forstå det sådan at du vil have 3D !
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 15:26
Jeg kunne godt tænke mig 3D når jeg skal ud og handle alligevel.

Som sagt er jeg i tvivl om jeg kan have et 92" lærred da det kniber lidt med pladsen, men det kan måske godt lige lade sig gøre.

Jeg havde regnet med omkring 20.000,- til lærred og projektor. Er dog godt klar over at hvis det ikke bliver et California-lærred så stiger prisen jo hvis det skal være motor lærred med tab-tension.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 17:45
Vil lige sige at dette ikke er en anbefaling, da jeg ikke kender eller har set den spille.

Du skal undersøge om den er ok, men den får fine ord med på vejen i de forskellige test på nettet.

Den har Lens Shift og 3D.

Jeg håber at der er nogen herinde som kan hjælpe dig hvis den er ok, prisen online er omk. 13-14k

Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Vil lige sige at dette ikke er en anbefaling, da jeg ikke kender eller har set den spille.

Du skal undersøge om den er ok, men den får fine ord med på vejen i de forskellige test på nettet.

Den har Lens Shift og 3D.

Jeg håber at der er nogen herinde som kan hjælpe dig hvis den er ok, prisen online er omk. 13-14k

Jeg har læst at netop denne model lider af et problem med 1:1 pixelmapping ved 1080P. Jeg er ikke klar over om det er løst. Samme problem har Benq W7000 hvis ikke den er udstyret med seneste firmware. Hverken Acer eller Benq kan, mig bekendt, opdateres via netværk, så være lige OBS på det inden evt køb.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 20:52
Kan denne optoma HD33 bedre ramme lærredet (falder billedet hurtigere) eller skal jeg lede efter lensshift?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu