|
Størrrelse på lærred - Afstemning |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mht. størrelse er der én ting som alle kan blive enige om:
At det kun kan blive for småt.. man vænner sig HURTIGT til 50", dernæst til 90" osv.. køb så stort som det kan være - dét burde være den gyldne regel. Go big or go home.
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke alle er enige i at lærredet skal være så stort som muligt. Jeg er i hvert fald ikke. I øvrigt kan sætningen: "Køb så stort som det kan være", vel tolkes på flere måder. Jeg formoder du mener så stort et lærred, som man har plads til. Det kunne også være at du mener så stort et lærred at det giver mening. For nogen giver det mening at købe det største lærred de kan presse ind i rummet; for andre gør det ikke. Jeg har ikke lyst til at købe et lærred der er for stort. Jeg bryder mig ikke om at sidde forrest i biografen, og får ondt i hovedet af at skulle bevæge øjnene for meget for at overskue billedet. Det samme sker når jeg sidder i et privat hjem med et lærred der er for stor i forhold til siddeafstanden. Desuden er der vist også noget med at det kræver en del lys fra projektoren, jo større lærredet bliver.
Enig. Især det sidste afsnit. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Muligvis, men derfor er konceptet i at lave en afstemning og (hvis det er dét man har gjort) vælge ud fra flest stemmer, stadig decideret dumt. Spørge, og forholde sig til svarene, og ud fra formuleringen forsøge at vurdere værdien af de svar er én ting. Men at beslutte sig ud fra stemmer fra komplet ukendte brugere, det er der altså ikke ret mange gode argumenter for. Du aner ikke om dem der har stemt rent faktisk er projektor-brugere, eller bare er en stak brugere der tilfældigvis kiggede forbi af nysgerrighed og klikkede på 100 fordi det er sådan et dejligt rundt tal.
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror ikke , der umiddelbart kan findes en projektor, der kan lave et billede på 120 " hvis afstanden ikke kan blive mere end 3,3 m., fra projektorlinse til lærred...
|
||
KillBoxOne
Bruger Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
var også meget ironisk ment -
|
||
Panasonic TH-50PZ800
Epson TW3200, Hivilux TX 120" Panasonic DMP-BDT 110 Onkyo NX-NR609 DALI Concept 8 DALI Concept CT DALI Concept 2 DALI IKON SUB Harmony One |
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Wow det her er godt nok en underlig tråd.. lol
Hvad med at definere projektor type / opløsning og helt nøjagtig afstand til lærred, som det mindste. Jeg har et 90" og et 110" 16-9 lærred, og med en JVC X7 foretrækker jeg 90" med en afstand på 4m. Med min Vidikron CRT maskine foretrækker jeg 110" med en afstand på ca 3m Så ca brede x 1,5 - 2 med 1080P digital projektor, og på CRT maskine der kan opløse fuld 1080P kan man sagtens komme så tæt på som brede x1 Det er i forhold til opløsning, så er det personligt hvor meget man kan overskue. 150" lærred der hænger 10m væk er småt, men et 60" der er 1m væk er stort.. Der er lys forhold, afstand mellem pixel og bla bla, så som andre foreslår... KIG selv. Jeg startede i sin tid med at låne et 120" rullelæred, og ændre størelse til jeg fandt det der passede best til min projektors egenskaber, og den fastsatte lytteafstand jeg havde fra mine højtalere.
Redigeret af stridsvognen - 16-Juni-2012 kl. 18:55 |
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad er det, der gør, at du foretrækker forskellige afstande og størrelser, alt efter hvilken projektor, du bruger???
|
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har at gøre med at digital er fast pixel, og har en opbygning af små firkanter med en lille afstand, hvor CRT er total fri for pixel opbygning, og har man en af de 9" maskiner der kan opløse 1080P 1:1 så kan du stå 30cm fra lærredet og det ser ud som om du kigger ud af vinduet. Fast pixel display kræver en vis afstand for at man ikke længere bemærker nettet, og opbygningen af små firkanter. Så derfor kan visse CRT tåle større lærred og kan betragtes så tæt på som man kan overskue. De hårde fyre stacker 2stk 9" CRT maskiner side om side og laver et 4-5m bredt billede og sidder 4-5 m fra lærredet.
Redigeret af stridsvognen - 16-Juni-2012 kl. 20:24 |
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |