recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: Placering af evt. højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: Placering af evt. højtalere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Ved placeringen lige ved hjørnet, skal man så lige påregne noget bulder og måske lidt rungeri ved bassen og visse stemmer. Denne placering var mit første indskud, men valgte det alligevel fra. Fortrinsvis også fordi, at jeg gik ud fra at Kief selv havde det tankerne og ikke ville gøre sådan. Smile

Takker for de høje tanker om mig, men det havde jeg godt nok ikke tænkt over før nu LOL

Kan godt se problemet, hører dog sjældent film på fuld brag.

Vil det sige at konklusionen her må være at sætte dem som der foreslås her, altså 1 på den ene væg til venstre og den anden på væggen hænger på her?

Vil helst ikke lave for mange huller i min væg i forsøget - dog en god pointe med stolene og testen.
Mvh.

Casper
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 11:37
Jeg synes ikke du bør opsætte dem ved hjørnet, sådan de sidder på hver sin væg her, da hjørnet som sagt giver noget bulder og ødelægger stemmerne. Jeg ville opsætte dem på hver side af dør åbningen. Når du sidder i sofaen, får du et fint perspektiv her, som din hjerne let ville kunne få til, at komme fra tv'et. Afstanden hen til tv'et er jo ikke ret stor og du sidder jo et par meter fra højttalerne. Dali'erne har en rimelige bas, som bliver skæmmet af hjørne placeringen. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 11:50

Jeg synes ikke du bør opsætte dem ved hjørnet, sådan de sidder på hver sin væg her, da hjørnet som sagt giver noget bulder og ødelægger stemmerne. Jeg ville opsætte dem på hver side af dør åbningen. Når du sidder i sofaen, får du et fint perspektiv her, som din hjerne let ville kunne få til, at komme fra tv'et. Afstanden hen til tv'et er jo ikke ret stor og du sidder jo et par meter fra højttalerne. Dali'erne har en rimelige bas, som bliver skæmmet af hjørne placeringen. Smile

Ok ja det kan jeg godt se - det ville nok også æstetisk se bedst ud hvis de hænger på samme væg og vender samme vej... 
Mvh.

Casper
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Ok ja det kan jeg godt se - det ville nok også æstetisk se bedst ud hvis de hænger på samme væg og vender samme vej... 
Nemmerselig.....Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu