recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overbelastet PVR 101-ST fra Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverbelastet PVR 101-ST fra Canal Digital

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ben Gunn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Prete Prete skrev:

Hej Ben Gunn

Den samme besked har jeg langt om længe også fået fra CD. Forinden forsøgte de dog med nogle løsningsforslag om at skulle bruge scart i stedet for hdmi og andre fantasifulde forslag. Nu stiller jeg jeg så op i ventekøen på en ny softwareopdatering

Til top
Ben Gunn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2009
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 10:44

Ja de ville også have at jeg skulle bruge scart, jeg sagde til ham kloge hovedet at jeg ikke ville have deres lort mere, jeg har haft det i snart 15 år, så han stillede mig om til deres abonnement afdeling og der fik jeg fat i en dame der jo ville vide hvorfor jeg ville melde mig ud, jeg forklarede hende problemet, så hun skulle lige tale med en teknikker, jeg havde sagt at de kunne sende mig en ny boks med det gamle software, men det kunne de ikke, men hun ville sende mig en pakkelabel så jeg kunne sende boksen ind til dem så de kunne teste den, hvis der så var noget galt med den ville jeg få en ny. Jeg har stadig den gamle boks fra canal digital, så jeg kunne jo bruge den i den uge der ville gå. Jeg har så fået pakkelabel og et brev hvor der står, når vi modtager din tv-box og PROGRAMKORT, kan der gå op til en uge før vi sender box og kort retur. Jeg gad vide hvad jeg skulle se på tv uden kort. jeg har snakket med en radiohandler, han siger at de ikke sender ny software før de har prøvet det i tre måneder, så jeg skal lige have kontakt med dem igen. PS. jeg fik tre måneder jeg ikke skal betale for.

Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2007
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 12:16
Jeg har også sendt et par fejlrapporter til Canal Digital, og fået en anden boks tilsendt med SAMME FEJL i, så jeg har også store forventninger til en SOLID fejlrettelse:

1. EPG indhold fra LNB er oftest mangelfuld, dvs. der mangler indhold fra 1½ time og fremefter. De efterfølgende dage er også tomme. EPG fra DVB-T er dog oftest komplet for de kanaler, der sendes på DVB-T.
  2. Navigation i EPG listen er utrolig langsom, f.eks gennemløb af programindhold fra start til slut af een uge tager adskillige minutter.
  3. Timeroptagelser får forkert titel, f.eks hvis en optagelse er sat til TV2, hver dag kl. 19:00-19:30, hedder den IKKE ”Nyhederne”, men ofte navngives efter den FORRIGE udsendelse.
  4. Ved gennemsyn af optagelisten ”My TV”, ”fryser” boksen ofte og må slukkes og tændes påny.
  5. Ved start af en timeroptagelse afbrydes den optagelse man er ved at se, og man må starte helt forfra og ”gætte”, hvor langt man nåede.
  6. Timeroptagelser glemmes, dvs. optagelser bestilt via EPG eller sat som fast timeroptagelse bliver ikke optaget.
  7. Ofte melder boksen ”Kontroller signalforbindelsen” på flere kanaler. Kan rettes ved at genstarte boksen eller zappe frem og tilbage nogle gange.
  8. Man kan ikke ændre aspekt ”On demand” under afspilning af optagelse eller under tidsforskudt TV.
  9. Serieoptagelse fra EPG er i praksis HELT umuligt. Det er kun muligt, hvis episoder sendes på en fast ugedag på et helt fast tidspunkt. Samtidig betyder enhver ændring i EPG, f.eks aflysning, forsinkelse eller flytning at en udsendelse at denne optagelse mislykkes.
  10. Visse menupunkter f.eks ”Setup” er sommetider ikke tilgængelige. Kan rettes ved at genstarte boksen.
  11. Reaktion på fjernbetjening er langsom og mangelfuld, dvs. ofte skal man trykke flere gange eller vente 2-3 sek. og trykke igen.
  12. En optagelse der startes ved ét tryk på den røde optageknap (selv inde fra en EPG/Info-dialog) har INGEN relation til EPG-oplysning om start- eller sluttidspunkt, og kommer dermed til at vare mere end 24 timer..?
  13. Boksen melder meget ofte ”rEc” i display, trods der slet ikke er optagelser i gang.
  14. Boksen har et utroligt højt effektforbrug i standby.
  15. Opstart efter standby sker ved boksen slukker??, initierer og derefter starter op. Tager urimelig lang tid.
  1. Periodisk tab af lyd (Stereo via HDMI eller Dolby digital via SPdif). Sker typisk under afspilning af optagelse, og kan også være permanent tab af lyd. Kan rettes ved pause/start eller genstart af afspilning eller retter sig selv.
  1. Stærkt forøget, konstant støj fra boksen, der optræder ved afspilning, optagelse eller alm. TV.
  2. Tidsforskudt afspilning er ofte ude af synkronisering mellem lyd og billede. Kan rettes ved at pause/starte nogle gange eller spole frem til "Direkte"
  3. Software crash og spontan genstart af boksen. Sker f.eks hvis den har stået på samme program natten over, og man skifter program.
  4. Både USB- og Ethernet porte er defekte. Det kunne væsentligt (og gratis) udbygge funktionaliteten, bl.a. kan man modtage EPG via Internettet.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 14:09
pkt. 20 - De er spærret.
SVP03
Til top
lazlopape Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 12:57
Her er et svar, jeg har fået fra CD:

JUndertekstproblemet på CANAL+ og de andre kanaler, hvor det er muligt
at vælge manuel undertekstning, skyldes at boxens hukommelse bliver
opbrugt og, underteksterne bliver nedprioriteret. Nogle gange løses
problemet ved at afmontere LNB-kablet fra SAT IN 2.

Manureringen i menuen og EPG'en er desværre ligeledes påvirket at
boxens hukommelse, der er svækket efter seneste software opdatering.

Når harddisken fortsætter med at arbejde og boxen blinker længe efter
boxen er slukket, så hjælper det ofte at lave et "triple-tryk" på
fjernbetjeningens slukknap.

Alle disse overstående problemer er meldt til franske Sagem som arbejder
på en ny software opdatering for at løse problemerne. Canal Digital får
dog ikke en udmelding om hvornår en ny opdatering kommer før den er
lige på trappen.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 13:53

Skal vi ikke holde os til 1 tråd om denne box, evt. her, SW er på vej.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38906& KW=SVP03&TPN=22

Redigeret af SVP03 - 02-Oktober-2009 kl. 14:24
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu