|
BenQ w1200 (ny) vs. w6000 (brugt) + ? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Scratch
Bruger Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, så lyder det ikke helt skidt med omkring de 100" stykker i størrelse.
Mr. Duck: Hvor er dit billede henne på væggen når din Epson hænger i loftet? Da den efter hvad jeg kan læse mig til ikke har lens shift, kunne jeg godt blive bekymret for om billedet måske kom for langt ned mod gulvet.
Hvad gjorde forskellen for dig :D ? i forhold til f.eks. HD33 eller de andre du så på ;) |
|
Silence is golden when you can't think of a good answer.
|
|
Scratch
Funktioner
Tak(0)
|
Tror sgu jeg hopper på en W6000, lens shift er vidst det afgørende lige nu. Er der alternativer, udover Epson TW3200 ?
Og hvor finder man den bedste pris på en W6000 ? Tak for alle svarende so far.
Redigeret af Scratch - 12-Marts-2012 kl. 21:57 |
|
|
|
Mr. Duck
Bruger Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit billede er ca. 25 cm. fra loftet, men hvis ikke det havde været for nogle radiatorrør under loftet så kunne det nemt komme ca. 15 cm. fra loftet. Den starter jo toppen af billedet vinkelret ud for lensen. Mit beslag kan tiltes og drejes så projektoren kaster billedet fuldstændigt vinkelret på væggen (dermed ikke brug for lens shift da jeg ikke har 3 m. Til loftet i kælderen ;)). TW6000 siger nærmest ingen ting i ECO mode og kaster rigeligt med lys til 120". Jeg synes at W6000 lamer for meget + vil ikke have at familie/venner skulle se film og have evt. problemer med regnbueeffekt.
Har kommenteret i denne tråd vedr. HD33 mv., prøv at læse den: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104569&title=epson-ehtw6000 |
|
Scratch
Funktioner
Tak(0)
|
Nu fandt jeg lige Epsons Throw Distance Kalkulator og der har du da fuldstændig ret i at den ikke kommer lige så langt ned som jeg havde forestillet mig, så det er helt sikkert en mulighed. Ja som sagt har jeg ikke selv problemer med regnbueeffekt, men er selvfølgelig lidt ærgeligt hvis der er et par stykker af drengene der har problemet til en film aften. Men der er vel ikke lige så meget pop i bileldet som i BenQ'ens ?
|
|
|
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har aldrig haft en gæst der har klaget over regnbuer med BenQ W6000. Jeg kan se regnbuer på den engang imellem i bestemte scener, men lægger kun mærke til det når jeg specifikt kigger efter det (og forsøger at fremkalde det ved at panorere synet hurtigt henover billedet). Regnbuer er generelt en ulempe ved single chip DLP-projektorer. LCD projektorer har andre fordele og ulemper, så I sidste ende er det en afvegning af forskellige performance-parametre man må gøre når man vælger projektor. Jeg synes du burde se de nævnte projektorer i aktion før du træffer et valg.
|
|
Benu
Guld medlem Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Funktioner
Tak(0)
|
Syntes nu at Epsons Throw Distance Kalkulator viser at celling montering til få billedet vil at begynde ved gulvet, men måske har jeg overset noget. Har overvejet en TW6000 når min pære i nuværende projektor står af (på 3300 timer nu). Redigeret af Benu - 13-Marts-2012 kl. 09:25 |
|
Den Ben
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var selv i tvivl om jeg skulle købe W6000 og W1100 (ca det samme som W1200) da jeg skulle have projektor. Jeg så demo af dem begge, og oplevede følgende:
- W1100 havde et mere "flydende" billede end W6000. Det hakkede en del. - Lysstyrke oplevede jeg ingen forskel på - Så regnbuer på W6000 - det gjorde/gør jeg ikke på W1100. - Sortniveau/dybde synes jeg var ca. det samme. Jeg droppede også W6000, da den ikke kan lave et specielt stort billede på en given afstand, sammenlignet med W1100. Alt i alt var jeg, ligesom dig, meget imponeret over hvor godt et billede en så billig projektor kan levere. Personligt synes jeg ikke forskellen på W1100 og en projektor til 30.000 er forskellen værd - oplevelsen for mig er den samme når jeg ser film. Men nogle er selvfølgelig mere kritisk ang. billedet end jeg er.
|
|
Scratch
Funktioner
Tak(0)
|
Argh, nu havde jeg lige lavet et fint langt indlæg som blev slettet :(
Nå men prøver igen.
Stereo: Ja du har helt ret i det du skriver der, der er bare så mange muligheder for en newbie som mig, der gerne vil ramme nogenlunde rigtigt første gang :D Men ja køber jo også først og fremmest projektor for min egen skyld, og ikke gæsternes skyld. Som sagt har jeg set W1200 og var meget imponeret over billedet, og har så fået at vide af dem nede i hifi og læst flere steder på nettet at W6000 skulle have nogen lunde samme billed kvalitet, desværre kan jeg ikke se Epson'erne nogen steder i nærheden :(
Benu: det kan sagtens være mig der har overset noget :D
Jonas: Okay, er noget overrasket over at du ser flere regnbuer på W6000, så du dem imod hinanden ? Ja min eneste anke ved W6000'eren lige nu er også at den "kun" kan lave et billede på ca. 95" i det rum jeg har til rådighed.
Men jeg tror at det er lens shift der bliver det afgørende for mig pga. min loftshøjde ikke er fuldstændig optimal. Og jeg går ud fra at hvis man indstiller projektoren i beslaget så får man både trapez billede og billedet er vel ikke i "fokus" i hele fladen ? Hvor højt oppe over gulv skal lærredet hænge, er jo bange for at jeg med en projektor der ikke har lens shift vil have lærredet til at hænge helt nede ved gulv kanten :( Har lige leget med en lille skitse af hvordan rummet forhåbentligt bliver engang :D
|
|
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var selv overrasket - men det var tydelig forskel synes jeg. Det var to forskellige rum, men samme butik jeg så dem. Min W1100 hænger vist 220 oppe og mit lærred er omkring 45cm over gulv (så vidt jeg husker). Bruger ikke noget keystone eller lignende. Mht. 95", tror jeg du vil fortryde så lille et billede når du nu laver en projektorløsning. Stort set alle film er i 2.35:1 format - det er altså ikke specielt stort på et 95" lærred. Jeg har selv 120" i en afstand af ca. 3,6m og det er på ingen måde for stort. Ville ikke have noget imod at det var lidt større til 2.35:1 faktisk. Dit rum ser godt ud forresten. Fedt at se, at lærred hænger forholdsvis lavt i forhold til hvad man ofte ellers ser folk gøre.
|
|
Scratch
Funktioner
Tak(0)
|
Jonas: Okay, vildt nok. Men meget fedt at den "lille" vandt i dine øjne :D Ja er også selv betænkelig ved kun at have 95" tror det er fint nok, men optimalt kunne jeg godt tænke mig 110" min. Lad os tage udgangs punkt i din der hænger 220 cm oppe, er det til overkant eller underkant ? hvis det er til underkant, er nede på 180 cm til underkant, og nu har jeg 43 cm over gulv. dvs at bunden af lærredet kommer til at hænge 3 cm over gulv, eller er jeg helt skidt på den ? derfor tror jeg at jeg bliver nødt til at gå efter noget med Lens Shift, for at kunne få det op i en ordentlig højde.Omvendt hvis det er til overkant så har jeg 20 cm mere at gør godt med, og så kommer bunden af lærredet til at være 23 cm oppe, hvilket stadig er ret lavt.
Btw. Du har sgu også et ret fedt rum, du slår mig vidst big time på lyd siden :D Redigeret af Scratch - 14-Marts-2012 kl. 11:00 |
|
|
|
Scratch
Funktioner
Tak(0)
|
Så har jeg læst og læst noget mere, og er nok kommet frem til at den eneste projektor der kan levere det jeg gerne vil have specs mæssigt indenfor mit budget er Epson Tw3200. Den har jeg bare ikke set, men har selvfølgelig læst en masse om den, og testne taler godt for den.
Jeg må se om jeg kan finde en der har en i nærheden af mig så jeg kan se den i virkeligheden, inden jeg beslutter mig endeligt.
Nogen der ved nogen steder man kan se den live ? I østjylland (Horsens/Århus), eller en times køreafstand derfra ?
|
|
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |