recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup UPS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBackup UPS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 15:22
Denne UPS har meget høj effektivitet. Projektoren trækker 280W og UPS'en leverer 300W. Dermed vil effektiviteten ligge over 98%.

Jeg tvivler dog også på at en strømafbrydelse vil ødelægge projektoren. Grunden til at projektormanualerne beskriver at det er vigtigt at lukke rigtigt ned er, at man vil sikre at køleren kører i en periode efter at pæren er slukket. Hvis projektoren flyttes mens pæren er varm, risikerer man at ødelægge den.

Redigeret af hbjensen - 31-Oktober-2011 kl. 15:23
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 15:54
Jeg mener af have læst at hvis strømmen går mens en projektor er tændt kan man være uheldig at pæren ryger pga den manglende afkøling, eller pæren kan blive deform i glasset og hvis man er rigtig uheldig kan de omkring liggende paneler og andre varmepåvirkelige dele blive beskadet i sådan en grad at de bliver defekte pga af den høje varmeudvikling fra en pærer uden afkøling.

Men jeg har snakket med den lokale elektriker og han kommer forbi i morgen og kigger hvorledes der kan trækkes en selvstændig gruppe kun til projektoren, og for at gøre det billigt forslog han at jeg selv kunne trække kabler hvis det var nødvendigt. 
Det er nok den bedste løsning med en selvstændig gruppe, for som der også er en der nævner er en ups jo heller ikke 100% fejlsikret.

Redigeret af Aim - 31-Oktober-2011 kl. 15:55
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu