recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV via parabol uden kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV via parabol uden kort

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 10:38
He he Thumbs Up

Trådstarter : jeg vil foreslå at du dropper tanken om en boks til satellit, og så starter med at forhøre dig hos diverse naboer omkring antenneforholdene i dit område. Hos mig behøver jeg f.eks kun at stikke en finger ind i antennestikket for at kunne modtage det hele. Det bliver dog lidt trættende i længden Tongue
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Lauritsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2009
Sted: Danmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

He he Thumbs Up

Trådstarter : jeg vil foreslå at du dropper tanken om en boks til satellit, og så starter med at forhøre dig hos diverse naboer omkring antenneforholdene i dit område. Hos mig behøver jeg f.eks kun at stikke en finger ind i antennestikket for at kunne modtage det hele. Det bliver dog lidt trættende i længden Tongue

Haha, god ide. Mon ikke man kan få konen til at stå med fingeren i stikket mens ungerne ser TV. Nej jeg tror det ender med at jeg kobler dette TV på min TDCTV løsning.

Min tanke var bare at når TVet nu i forvejen var koblet til parabolen, så kunne man få en eller anden dims som gjorde at man kunne se DR & TV2 kanalerne uden at skulle have et abbonoment. Ungerne har ikke brug for alle de mange kanaler som jeg har via TDCTV. Men nevermind.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 10:56
Hvis ikke du skal til at kravle op på taget og installere antenne osv, men kan nøjes med noget fusk i selve børneværelset, vil det bare kræve 400-500 eller lign til en boks til de gratis kanaler.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er en gammel tekst, og gratis kort eksisterer ikke længere.
Teksten nævner netop at de gratis kort er afskaffet og angiver, at man herefter skal have abonnement på en programpakke. Det er så ikke nødvendigt alligevel kan jeg forstå.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Teksten nævner netop at de gratis kort er afskaffet og angiver, at man herefter skal have abonnement på en programpakke. Det er så ikke nødvendigt alligevel kan jeg forstå.

Nej, men som tidligere nævnt skal boksen altså være godkendt af Viasat, så jeg vil da foreslå trådstarter bare at forsøge med den boks han allerede har, så får han også opklaret om han tillige kan modtage DR K og Ramasjang.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 14:25

Nej, men som tidligere nævnt skal boksen altså være godkendt af Viasat, så jeg vil da foreslå trådstarter bare at forsøge med den boks han allerede har, så får han også opklaret om han tillige kan modtage DR K og Ramasjang.
Flemming

Det er noget snik-snak. Først påstår du fejlagtigt, at det dkscan skriver og henviser til,  er forældet. Det er det ikke. Så beder du trådstarter om at forsøge med den boks, han allerede har. Allerede i det første indlæg har trådstarter fortalt at hans Viasat-boks ikke kan vise nogen kanaler. Og sådan må det nødvendigvis være, for en satellit-modtagerboks uden abonnementskort kan ikke modtage nogen som helst kanaler, heller ikke DR-kanaler. De er alle krypteret, og frikortordning findes ikke.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Flemming

Det er noget snik-snak. Først påstår du fejlagtigt, at det dkscan skriver og henviser til,  er forældet. Det er det ikke. Så beder du trådstarter om at forsøge med den boks, han allerede har. Allerede i det første indlæg har trådstarter fortalt at hans Viasat-boks ikke kan vise nogen kanaler. Og sådan må det nødvendigvis være, for en satellit-modtagerboks uden abonnementskort kan ikke modtage nogen som helst kanaler, heller ikke DR-kanaler. De er alle krypteret, og frikortordning findes ikke.

Den viasat boks jeg fik i efteråret, kunne sagtens vise DR1 osv inden jeg modtog kortet, så det er ikke teknikken der er noget galt med ihvertfald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Det er ikke snik-snak, men fakta. Jeg gentager: En Viasat godkendt boks (jeg har selv 2 af slagsen) kan vise DR1 og -2 samt TV2 uden kort. Muligvis også DR K og Ramasjang, hvilket jeg dog ikke selv har testet.

Flemming

Redigeret af fltk - 22-Marts-2010 kl. 14:44
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 14:42

Slettet

Redigeret af fltk - 22-Marts-2010 kl. 14:44
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 14:53
Pace DS-230NV-boksen viser ihvertfald TV3, 3+, TV2, DR1 og DR2 uden kort. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu