|
Motor lærred vs manuelt? De ekstra penge værd? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
på et motorlærred vil du ikke have nogen form for stræk/belastning i lærredet , da alt op og nedrulning vil foregå via valsens aksel. Ved manuelt vil der jo i større eller mindre grad være træk på lærredet ( og ikke 100% ens hver gang ). Hvilket alt andet lige "måske" vil kunne give rynker og lign over tid. Belastningen på dugen ved motorlærredet , vil være 100% ens hver gang det bliver brugt. Og meget mindre belastning , da det udelukkende er bundstokkens vægt som belaster.
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I min verden er det 100% pengene værd. P.Las har nogle gode argumenter og udover disse er der også bare bekvemmeligheden ved, at man sidder i sofaen og beslutter sig for at ville se film - "Klik" og så kører det. Det er mange penge værd i min bog :)
|
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
OK. Da jeg havde projektor, havde jeg mit TV et andet sted. Det gav mig så en ide om at skjule projektorvæggen, altså "murlærredet"med et stort maleri, der med en snor kunne trækkes vandret op i loftet, når det skulle ses film eller blot tvudsendelser. Jeg nåede dog ikke så langt inden min angst for, at den kostbare projektorpære måske snart ville dø. Så købte jeg i stedet et stort tv, der var betydeligt bedre i sin billedkvalitet, end det projektoren var i stand til. Men jeg var meget glad for se film på det store "murlærred". Jeg måtte i øvrigt konstruere et fleksibelt ophæng i rustfrie tynde stålrør til projektoren. Det virkede fint og så ret smart ud.😀 Held og lykke med dit projekt. Redigeret af bentpetersson - 09-April-2018 kl. 16:38 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har et billigt motorlærred, som desværre har mistet evnen til at stoppe ved det automatiske stop. Så vi skal selv sidde og stoppe lærred på knappen, når ønsket afstand er nået.
Det skal man desværre også lige have i tankerne, hvis man køber billigt. Har ikke orket at forsøge en reparation. |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |