|
Lodrette striber på DR |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | ||
cccd
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Har lige modtaget denne besked fra DR : Jeg har lige undersøgt det med en kollega, og det er desværre en kendt fejl du oplever. Det er vi bare superærgerlige over og vi beklager selvfølgelig meget. Lige nu kender vores teknikere ikke årsagen til at denne fejl opstår, men de arbejder på det og derefter finde en løsning på problemet. Godt nytår trods alt. Lad os håbe det bliver løst i det nye år. Godt Nytår til jer alle |
||
|
||
Steen F.
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for informationen. Underligt at teknikerne ikke kan lokalisere fejlen.
|
||
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her er svaret jeg fik fra deres AI:
Tak for at skrive til os. Det er desværre en kendt fejl, som vores udviklere arbejder på at få løst. Venlig hilsen Jesper, DR Brugerkontakt Fejlen har været der i mere end et år, så måske de skulle få nogle andre "udviklere" på sagen...
|
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Online Point: 784 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nok en sammensværgelse. Alle dem her i tråden, der har bemærket det, har udstyr fra Apple...? :-)
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19526 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke set det - på AppleTV. Klaus
|
||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er vel vedtaget ved naturlov, at der skal findes undtagelser? :) Jeg kunne godt tænke mig at genskabe striberne. Den ene sammenligning med Yousee, vi har haft, var der ingen striber. Var de ikke til stede i Yousees signal (det fra DR), eller mente deres omkoder bare, at striberne lignede baggrunden så meget, at de kunne spares væk?
Redigeret af bubbleboy - 6 timer 6 minutter siden kl. 15:05 |
||
dude
Bruger Oprettet: 15-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også fået svar fra DR, hvor de bekræfter at fejlen er hos dem og at deres teknikere arbejder på at løse problemet.
Dermed er problemet også hos alle, der ser flow-TV eller streaming af flow-TV (“live”-TV og ikke arkiv/“start-forfra”) Dvs. at striberne bliver sendt ud af DR, og at alle skulle ha’ mulighed for at se problemet uanset hvor de modtager dvb-c/dvb-t signal fra. Spørgsmålet er ikke om problemet er der - for problemet er der. Men hvorfor nogle tror, at de ikke kan se det. Set fra den positive side, så os, der kan se problemet på dvb-c signal - vi ved at vores kabel-TV leverandør leverer det signal som DR udsender, og vi ved, at vores TV er i stand til at vise signalet som det bliver udsendt af DR. Og når vi kan se det samme problem på “live”-streaming via DR-app’en på Apple-TV, så ved vi også at vores TV er i stand til at vise det signal som DR udsender på HDMI-porten.
|
||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vedlagde et skærmdump fra en udsendelse via Yousees signal tidligere i tråden, hvor der ikke er nogen striber. Samme sted i udsendelsen, hvor der er striber til stede fra en anden kilde. Spørgsmålet er så hvorfor...
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8608 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Allerførste indlæg er fra et kabel-tv signal på et LG tv. |
||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pis. :-) Redigeret af bubbleboy - 5 timer 10 minutter siden kl. 16:01 |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8608 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske YouSee får et andel signal fra DR? De plejer at få et råt HD SDI signal, men gør f.eks. Norlys også det? Redigeret af lunddal - 5 timer 7 minutter siden kl. 16:04 |
||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Online Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan det være, at striberne kun forekommer på B og C signaler (undtaget yousee), men ikke via internet?
Savner sgu lidt TV-Fynboen efter jeg skrottede stueantennen. Redigeret af Jespus - 10 minutter siden kl. 21:01 |
||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |