recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bitrate Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBitrate Canal Digital

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 21:00
Nu er det efterhånden noget tid siden jeg har lavet en a/b sammenligning med DVB-T og min Canal Digital men jeg synes ikke umiddelbart at det er så grelt som billedeeksemplet virker. Dog synes jeg ofte at specielt 'Go' morgen' og 'Go' aften' Danmark er af en ret tvivlsom kvalitet. Jeg må indrømme at jeg ikke har noget at udsætte på kvaliteten af mit DVB-S signal fra CD.

Modtager via Sagem HDD (HD PVR 101 ST), 1080i via HDMI -> Pioneer LX5090
Tape Connection MKII
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af culrich culrich skrev:

Det er vel heller ikke sådan lige at sammenligne.

V10 har jo en meget fin opskalering og gør det på et jomfrueligt signal når vi snakker DVB-T. Alt efter output fra CD modtageren, hvilken model er jo også relevant, og dens output 720p? I såfald vil der jo her komme endnu en opskalering til panelets native opløsning.

Altså SD -> Native opløsning er bedre end SD -> 720p -> 1080p og det er måske det dit eksempel er ramt af?

/Christian

Det er prøvet med 576P ud af boxen også, og de-interlacing/skalering vil under alle omstændigheder ikke give den form for pixelleringer der er tale om, det er definitivt et spørgsmål om MPEG-komprimering.

Jeg har skrevet til CD, uden svar desværre.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:40
optog bare en lille bid _Det lille hus på prærien
mediainfo siger 5987 kbps
så det er jo fint nok.
Men DR HD kan dårligt kaldes HD desværre, via dvt-t.

så har begge deleBig smile
meningen var ellers at opsige canal digtial. Men kan ikke undvære HD kvaliteten

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:54

Jeg har modtaget et svar fra Canal Digtal.

De skiver at der har været en misforståelse i forhold til samtalen med den kollega fra KundeCenter.De siger at de ikke har nedjusteret bitraten på kanalerne for at gøre plads til deres HD kanaler,citat: Vi har nemlig ikke nedjusteret bitraten,derudover sendes HD og SD kanaler ikke via de samme transpondere,dog med undtagelse af ESPN HD.

Jeg sendte også de 2 billeder med.

Fra mail 2 citat:så har vi også kunne se forskellen men bitraten er fortsat uændret og i forhold til måling, er den lidt over 4mbit. Jeg vil dog melde det videre og undersøge om der kunne være andet der er årsagen til dette. Men igen det  skildres slet ikke så markant under vores test, som det gør på de nedenstående billeder.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu