recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anamorfisk linse + kurvet lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnamorfisk linse + kurvet lærred

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har ladet mig fortælle at hvis man skal have en anamorphiske linse, der ikke laver unoder, hedder det Sneider. den koster 45k uden motor slæde.
jeg prøvede på min hvide væg at lave en 2.40:1 ramme , med noget stof fra mit arbejde, der minder utroligt meget om veltec. det er sku en forskel der vil noget. jeg mangler dog ikke lys i min projektor - så en CIH løsning hjemme ved mig, vil være at hælde perler på svin. den manglende opløsning kan jeg sagtens leve med .jeg har lagt hovedet i blød til en DIY masking fastramme - CIW

Ja, 2.40(2.35) er det "RIGTIGE" biograf-format Thumbs Up. Du kunne evt. kigge nærmere på det her.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 14:15
@ Hans J

Buede lærreder, bringer mig tilbage til billige fotografi apparater hvor filmen ligesom blev holdt "Buet på langs, vistnok kameraer i str 6x9 film".  Jeg kan ikke huske om man ved hjælp af vakum har anvendt noget for krumme en biograffilm på samme måde.

Hvilket bringer mig direkte til vores øjne, hvor nethinden så at sige er buet.  Wink På mig virker helt flade skærme u-naturligt, jo bredere jo værre.

Jeg har aldrig set et film kamera bygget til optage med 3 linser, igennem farvefiltre, for blive optaget på sort/hvide film (Det system man anvendte i gamle dage, ligeså til farve Tv optagelser). Ejheller set film vist med tre projektører, hvor lærredet af praktiske årsager var nødt til have en hvis krumning.  Big smile Det er for øvrigt vældigt praktisk at forskelligt farvede lysstråler ikke blander sig med hinanden  Wink Projektionsmæssigt og baggrundsprojektorer som ligner noget helt forkert indvendigt, også billedmæssigt.

Redigeret af moho - 09-Juni-2011 kl. 16:25
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har ladet mig fortælle at hvis man skal have en anamorphiske linse, der ikke laver unoder, hedder det Sneider. den koster 45k uden motor slæde.
jeg prøvede på min hvide væg at lave en 2.40:1 ramme , med noget stof fra mit arbejde, der minder utroligt meget om veltec. det er sku en forskel der vil noget. jeg mangler dog ikke lys i min projektor - så en CIH løsning hjemme ved mig, vil være at hælde perler på svin. den manglende opløsning kan jeg sagtens leve med .jeg har lagt hovedet i blød til en DIY masking fastramme - CIW

hvis nogle skulle have interesse har jeg selv lavet en masking lærred -CIW

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702&PN=35&title=mk-stereo-surround-diy-masking-projekt

alt hvad der er inde i rammen, er købt det samme sted - Belgien
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 12:43
Er der een af jer der gider forklare, eller stikke en henvisning til, hvad gavn man kan have af et anamorphic objektiv på en LCD projektor andet end at man kan få noget mere lys i gennem den.

EDIT: jeg har fundet det...

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 13-Juli-2011 kl. 12:54
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu