|
Udstyr fra 80'erne / 90'erne, lyder det bedre? |
Besvar | Side <1 678 |
Forfatter | ||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4044 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja ved bla. at flytte sub, det er jo ikke meget den skal rykkes, bare nok til man kommer ud af de høje db den passer bedre med front. Jeg har dog hørt man kan vende den om mod væggen, ved så ikke om det gavner da jeg ikke selv har prøvet. Ja det er lettere skærer frekvensen på begge enheder, og jo mine front er sat til small, men vores gamle stue hvar jeg nød til at køre sub+main, pga et nul jeg ikke kunne komme af med på andre måde på det tidspunkt, så jo jeg har erfaring med med integrere sub uden at kunne skærer af frontenesnfrekvens. Ja helt enig hvis man er mere prisgivet ved seperate fase forskydning. Nej det er kun den sammen æfe kanal på begge udgange, men jeg har så mulighed for at sætte dem med lige afstand fra sweetspot, og på den måde komme uden om den problemstilling, som både audioholics, svs osv. Anbefaler når man har sammen kanal på begge udgange. Nu ligger jeg lige sengen nu og ikke alle detaljerne i hovedet, da appen ligger på min Chromebook. Men jeg har en ret flad kurve fra 100 hz, falder lige omkring 1,5 - 2 db ved 50 hz, men heldigvis jo så lidt så psykisk akustisk men ikke kan observere det. Og så forsætter den ned til 35 hz, for den falde normalt med 3 dB til 28-29 er lige svært at se nøjagtigt på den graf, da man ikke kan zoome ind på den. Og så ruller den helt af. Jeg har elimineret, nul punkter ved Fruen stol, plus som har været plaget med det, og det ikke ændres ved fase forskydning uden det gik ud over min plads, der fik nullet. Så nu har vi dejlig jævn bas i hele stuen. Og har testet med alt fra daft punk til Fifi jørgensen temaet fra nissebanden i Grønland, da den har en skøn basgang, som virkelig kan fremhæve nuller |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jamen du understøtter jo spot on min pointe - du aner ikke om der er andre løsninger der lyder langt bedre, for du lyttede aldrig til andet og med mindre dit fjernkøb lyder direkte ringe, så tvivler jeg på du gider bøvlet med at pakke dem ned og returnere dem for at finde noget andet.
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4044 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Men jeg har så været heldig og stolet på min mavefornemmelse, og de lyder rigtigt godt i forhold til Dali (lyttet på i hifi kluppen) i under 10.000 kr segmentet. Så jeg er meget tilfreds og er ikke påvirket af nogle anmeldelser eller noget da de er nye på markedet de malmö modeller. Så top dollar der |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8608 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Køber du også en Thiese Øko Blue ud fra hvordan deres yoghurt smager? |
||||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, hvis signaturen ligner hinanden i den samme produktserie.
|
||||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4747 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
De lyder garanteret ikke ens
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8608 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er der jo så ikke tale om her |
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nå det så er sagt. Så skal man jo have enhederne hjem uanset hvad så man kan hører dem i ens eget rum |
||||
|
||||
Quest
Bruger Oprettet: 19-Marts-2006 Status: Offline Point: 113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Mine erfaringer.... 1. Der er relativt ---- langt ----- mellem teknisk gode indspilninger, det afsløres i langt højere grad på moderne digitalt "grej" med ultra lav forvrængning og stor dynamik. 2. Jo bedre mit grej er blevet, jo dårligere fremstår en del indspilninger 3. Jeg lytter fortsat mest til musik fra generation-X (1970/80), så indspilningerne er lavet på udstyr og under forhold som jeg tror lever bedst i et analogt univers med harmonisk forvrængning og et begrænset dynamikområde 4. Af og til finder jeg nogle indspilninger af nyere dato som lyder bedre end noget jeg husker fra "gamle dage". Jeg tror det er fordi lyden her er produceret med bevidsthed om kravet til kvaliteten når det afspilles på et anlæg med stort dynamikområde.
|
||||
Walk slowly; drink lots of water
|
||||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1092 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej, jeg tror ikke gammelt udstyr lyder bedre, men hvis man er vokset op med VHS og LP, er man blevet vænnet til en blød analog lyd, og sådan lyder nye digitale enheder ikke medmindre man tilføjer et analog filter til dem.
|
||||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hold da op... jeg skal da lige love for der kom gang i diskussionen igen. Fedt med flere meninger. Synes det giver mig "mod" til at prøve at lytte til nyere udstyr igen, hvis jeg kan finde tiden, mulighederne og pengene. Jeg kan bare ikke få mig selv til at gøre som nogle har forslået, bruge 5 cifrede beløb på enkelte dele for at høre forskellen og "opgradere". Jeg er dog ret sikker på vi skifter Spotify ud med Tidal.
Jeg er ikke vokset op med LP, men med VHS, kasettebånd, CD'er og minidisc'en (kan i huske den? ), efterfulgt af MP3'ere, WAV filer og streaming. Dog har jeg holdt fast i de få CD'er jeg købte, og rippet dem til FLAC. Jeg bryder mig faktisk ikke om "underspillet" diskant og mellemtone og boostet bas. Jeg er sådan set heller ikke efter de helt dybe sub 50Hz toner. Jeg synes "egentlig bare" at det moderne grej, som bliver rost til skyerne, som jeg har lyttet til, ofte mangler punch, vægt og slagkraftighed i bassen, og så har de enten en overdrevet mellemtone eller diskant, eller mangler lige det sidste på begge de sidstnævnte. Men jeg har ikke lyttet til noget i high end segmentet, i en længere periode. Kan ikke få mig selv til at spilde sælgernes tid, når jeg ved jeg ikke kommer til at bruge penge på det. Og så lige med risiko for at opildne deres diskussion igen... uden at forstå fysikken eller matematikken, så kan jeg bedre følge Klaus' argumenter mht. subwoofer, nulpunkter og forstærkninger. Nok også fordi jeg har prøvet det selv, har 2 subs, og uanset hvordan de bliver indstillet (uden EQ og DSP), og placeret så er der altid en eller anden lytteposition som mangler bas eller hvor det er overdrevet, og en eller anden sub-frekvens der "forsvinder" eller bliver forstærket. EDIT: Enig - musik og præferencen af lyd er lige så meget følelser som fakta og fysik. Men det er også spændende at forstå hvordan fordelingen er.
Redigeret af HessiDude - 08-Januar-2024 kl. 16:18 |
||||
Besvar | Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |