|
Hivilux Lærred - Justering af udrulningslængde |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
humperdink
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Sendt: 12-Juli-2010 kl. 22:45 |
Efter et par ugers brug er de forskellige mislyde aftaget betragteligt - så det ser ud til at lærredet bare skulle køres lidt til .
Nu mangler jeg bare en spand sort maling og en håndgranat for at fjerne/reducere de generende reflektioner fra de hvide vægge i min lille hjemmebiograf
|
|
Alt for meget grej at opgradere på.
|
|
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Sendt: 12-Marts-2011 kl. 15:52 |
Hej humperdink.
Undskyld jeg tager en gammel tråd op igen, men jeg er lidt på udkig efter et rullelærred og synes dit ser meget spændende ud.. især prisen. Kunne godt tænke mig at høre hvordan det er gået med dit lærred siden sommer.. er du tilfreds med dit køb ? Er mislydende forsvundet ? og hvad synes du om billedkvaliteten ? På forhånd tak
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
humperdink
Sendt: 12-Marts-2011 kl. 18:17 |
Hej cgmand,
Du er velkommen til at genoplive en gammel tråd.
Mislydende er forsvundet, men jeg er stadig lidt skuffet over dette lærred... samlekvaliteten er ikke imponerende ... jeg har bl.a. lidt småbuler i begge de nederste hjørner, men jeg kan ikke stramme udspændingssnoren, da strammeskruerne i begge sider ikke er monteret korrekt og ikke kan drejes rundt.
Set ifht. prisen kan man måske ikke regne med at det er perfekt, men synes stadig at man burde kunne få en vare der samlet korrekt og hyler/hakker i starten. Det kan jo godt være at jeg bare har været uheldig og at dette ikke er et gennemgående træk på Hivilux lærreder.
|
|
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 12-Marts-2011 kl. 18:37 |
sjovt med de lyde, har købt det ALLER billigste 92" fra Hivilux med tabtension, siger IKKE en lyd, heller ikke den der HAK HAK HAK lyd når tabs´ene rammer, min mate har købt modellen lige under din, og den siger også de der TAB TAB lyde, men heller ikke piven, den trænger til lidt smørring i mekanismen.
|
|
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Sendt: 13-Marts-2011 kl. 12:30 |
Det er jeg da ked af på dine vegne.. Synes bare ikke jeg har hørt om så mange der har brokket sig over kvaliteten, så man må vel gå ud fra de en gang imellem leverer noget der virker. Hvilken model var det du bestilte ? den helt billige model ? og hvad måtte du smide i porto ? |
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
humperdink
Sendt: 14-Marts-2011 kl. 07:30 |
Mit lærred er et 92" fra TZ serien: http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p156_Highend-Tension-Leinwand-92--50cm-Vl--Weiss-Schienensystem.html Jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg gav i porto
Det skal nu siges at jeg er meget godt tilfreds med mit lærred, men det er jo lidt træls med den slags "konstruktionsuheldigheder". Redigeret af humperdink - 14-Marts-2011 kl. 07:32 |
|
|
|
Kasper SD
Ny bruger Oprettet: 28-Marts-2011 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:13 |
Hej
Jeg har lige fået et 100" lærred fra Hivilux og det har nogle små bølger i lærredet nede i venstre hjørne. Jeg skal åbenbart være lykkelig for at der ikke var andet i vejen.
Selve tensioning systemet er godt nok noget klejnt noget lavet af en tynd nylontråd der spændes op rundt om gevindet på en bolt i bundet. Virkelig avanceret (ironi).
Har du klaget til John Lin fra Hivilux og hvad fik du evt. ud af det. Hvis der er andre der læser dette vil jeg gerne høre om i har haft erfaringer med reklamationer til Hivilux.
|
|
Kasper SD
Ny bruger Oprettet: 28-Marts-2011 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:21 |
Hej igen Humperding
Jeg fik et billede mailet nede fra Hivilux med en forklaring til de små umbacobolte der sidder i den hvide skinne rundt om der hvor tabtensioneringen sidder.
Hvis du løsner en af dem er jeg sikker på at du kan spænde din tensioningtråd.
Skal jeg maile dig en kopi?
Der er intet Hitech i spændesystemet det er bare en løs bolt med en møtrik i begge ender som stopklods. Når du spænder drejer bolten rundt hvorved snoren bliver snoet rundt om bolten og derved strammet. Fuldstændig samme princip som ved en legetøjskran fra Fætter BR
|
|
Kasper SD
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:26 |
Hej Schelde
Jeg går ud fra at du nu har haft dit Hivilux lærred i 3/4 år hvordan har det opført sig er du tilfreds med kvaliteten?
Da du fik det var det da fuldstændig strammet ud eller havde du små bølger i hjørnerne?
Grunden til at jeg spørger er at jeg lige har købt et 100" fra Hivilux med tab-tension fra dem og jeg er lidt skuffet over tensiondelen det virker noget klejnt.
|
|
Case
Bruger Oprettet: 10-August-2009 Status: Offline Point: 192 |
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 15:07 |
Jeg Købte et 92" sidste efterår.
Jeg har de samme problemer med bulede hjørner i bunden. Det gør dog ikke ret meget ved billedet synes jeg.
Mit problem er at der for ca hver 20.cm hele vejen ned gennem lærred er der mærker hele vejen over billedefeltet. Har talt med tyskland og de siger at det er mærker fra rullen/valsen der ikke er helt rund og derfor giver den disse mærker ved længere tids oprulning.
Hans eneste forslag er at lade det hænge og evt bløde det lidt op med en hårtørre;-)
Dog synes jeg at det gennerelt er et ok lærred til prisen. Koster en tredjedel af et anderkendt mærke, men man kan sikekrt også se forskel på dem.
Casper
|
|
Denon 3808,Denon DVD-2910,OPPO 93-EU
XBOX m/Kinect Optoma HD20,Hivilux 92" tab-tension XTZ 99.26 Fronter,XTZ 99.26 Center,B&W 600 S3 Bag HT B&W ASW 610 Sub |
|
Schjelde
Guld medlem Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Sendt: 08-April-2011 kl. 08:55 |
Jeg købte mit dengang de blev forhandlet i danmark og butikken lige var startet. Har kun været tilfreds med det. Ingen buler eller problemer af nogen art.
Siger lidt lyd når det kører op lige når det rammer i toppen / falder på plads, men ellers kører det smurt.
Mit tabtension var spændt "hårdt" op og der er ingen buler overhovedet, så kan ikke være mere tilfreds for et 92" tab-tension til var det kr. 4.995,- dengang.
Ked af at høre hvis der er andre der har problemer med dem. Måske kvaliteten svinger meget fra lærred til lærred
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |