recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 106" lærred til 4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket106" lærred til 4000

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 13:11
Hvorfor ikke DIY? Når du er i den prisklasse, så kan du lave et der perfomer mindst lige så godt til bare billigere penge. Det er først når du kommer op i Lissau klassen og højere at der er noget at hente.

Ikea boy lavede sit lærred selv hvor han lavede sammenligning med et Quality Screen til omkring 6k, og hans DIY lærred var bedre.

Valgte netop af den grund at lave et DIY gråt lærred indtil finanserne er iorden til et dyrere. Udover tiden, så har mit stået mig omkring 700kr.

Redigeret af JordanDK - 04-April-2011 kl. 13:13
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 15:49
Det har jeg også overvejet, men har sgu ikke rigtig hverken tid eller mulighed for det.. Bor i lejlighed..
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Det har jeg også overvejet, men har sgu ikke rigtig hverken tid eller mulighed for det.. Bor i lejlighed..

Lægterne saver du til i byggemarkedet, enten kan de gøre det mod betaling eller også kan du selv låne en sav og et par bukke = gratis. Det gjorde jeg, da jeg så var fri for skulle have trailer med. De kunne nemlig lige være i bilen.

Hæftemaskinen koster 65kr for den billigste i Silvan og 1000 hæfteklammer omkring 40kr. Så det bare at samle det hele hjemme på gulvet, evt få en til at hjælpe dig med strække duen så den ikke buler. Så skal du bare huske hæfte duen fast inden kl 20 om aftenen LOL

Gulvpladsen jeg havde brug for var vel 2x3m.

Hvis du har dine hænder skruet bare den mindste smule rigtig på, så kan du have bygget rammen og hæftet duen fast på en god eftermiddag.

Redigeret af JordanDK - 05-April-2011 kl. 19:40

Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 12:49
>Valgte netop af den grund at lave et DIY gråt lærred indtil finanserne er iorden til et dyrere
dvs du planlagde allerede fra starten at bruge en masse tid og ca 700 kr på DIY
for så senere at købe et "rigtigt"
prøv at regne lidt på det ?? måske kan man låne til et lærred i banken for langt under 700 kr
i renter ?
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:31
Det er også lidt sådan jeg ser på det.

Jeg har bestilt et 104" Kingpin lærred til 2800 og så kan jeg have det i et års tid eller indtil jeg får lyst til et bedre.. Hvis jeg gør det .. og til den tid har dette lærred alligevel en gensalgs værdi, hvor et DIY lærred til 1000kr ikke repræsentere nogen værdi.. 
Så jeg vil hellere købe et færdigt lærred og brænde de 1000kr af i tab, eller hvor meget det nu bliver :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

>Valgte netop af den grund at lave et DIY gråt lærred indtil finanserne er iorden til et dyrere dvs du planlagde allerede fra starten at bruge en masse tid og ca 700 kr på DIY
for så senere at købe et "rigtigt"
prøv at regne lidt på det ?? måske kan man låne til et lærred i banken for langt under 700 kr
i renter ?

Hvorfor låne? Du er meget glad for det eller?

700kr er ikke en herregård i min verden og hvis det så holder det næste år eller to. Så har det været alle pengene værd.

Altså du snakker om en masse tid, så vidt jeg er orienteret har du selv gang i et sofa projekt. Wink Er det ikke alt det som gør det sjovt? 4 timers tid er ikke masser af tid i min verden, det er jo en hobby som så meget andet. Du bruger hurtigere 700kr på et par timers koncert, bevares du får en oplevelse og det er det. Bare for at nævne et hurtigt eksempel. Byggede du ikke også en kasse til din projektor i loftet?

Så ja jeg planlagde fra starten at bygge et DIY lærred, da jeg ikke gider eller har lysten til at låne for at jeg kan få et bedre nu og her. Det er jo roden til alt ondt, da man altid kan finde noget som er bedre. Så kan man blive ved. Essensen i det hele, er vel at stille sig tilfreds nu og her og altid kan opgradere senere hvis man føler det nødvendigt. Alternativet er jo selvfølgelig bare lade projektoren stå indtil man får det lærred man ønsker sig.

Det er også lidt sådan jeg ser på det.

Jeg har bestilt et 104" Kingpin lærred til 2800 og så kan jeg have det i et års tid eller indtil jeg får lyst til et bedre.. Hvis jeg gør det .. og til den tid har dette lærred alligevel en gensalgs værdi, hvor et DIY lærred til 1000kr ikke repræsentere nogen værdi.. 
Så jeg vil hellere købe et færdigt lærred og brænde de 1000kr af i tab, eller hvor meget det nu bliver :)

Ja det passer nok meget godt tabet ligger deromkring. :)

Har nu heller ikke planer om at skulle sælge det bagefter som projektor lærred, så er det allerede beslaglagt af fruen som elsker at male. Så med tiden kan det jo vise at prisen er blevet mange doblet når hun har lavet et fint maleri når det skal pensioneres som lærred. Altså når hun kan få en pris på ca 200kr for de 30x30 malerier hun maler. Så skal det nok tjene sig hjem til den tid. Clap

Så det er planlagt med fuldt overlæg det hele, en hobby og noget hun kan bruge bagefter. Hun har faktisk spurgt om jeg på et tidspunkt vil bygge større lærred, så det er jo det hele værd når hun så kan male på dem bagefter. Big smile

Redigeret af JordanDK - 05-April-2011 kl. 20:29

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 10:05
Haha.. Jamen så er det jo den helt rigtige løsning for dig Smile
Men undertegnet her, kan ikke slå en lige streg med en lineal, så det er nok lidt urealistisk at gøre mig forhåbninger om gensalgsværdi den vej..

Nå men nu har jeg bestilt dette lærred:

Regner med den lander inden weekenden, så smider jeg lige et par billeder op.

Redigeret af cgmand - 06-April-2011 kl. 10:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 11:51

Haha.. Jamen så er det jo den helt rigtige løsning for dig Smile
Men undertegnet her, kan ikke slå en lige streg med en lineal, så det er nok lidt urealistisk at gøre mig forhåbninger om gensalgsværdi den vej..

Nå men nu har jeg bestilt dette lærred:

Regner med den lander inden weekenden, så smider jeg lige et par billeder op.

Ja så giv lige besked. Wink

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu