recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedst projektor til max 12.000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedst projektor til max 12.000 kr.

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Fin artikel! Eftersom jeg har mulighed for total mørklæggelse af rummet må mit valg falde på TW3600. Dog vil jeg se en w6000 og tjekke om jeg kan se regnbuen. Er der nogen der ved hvor man se disse projektorer i action? Jeg bor i Århus. Nærmeste jeg kan mig er tapeconnection....

Man får dem demonstreret der hvor man køber . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 19:48

Fin artikel! Eftersom jeg har mulighed for total mørklæggelse af rummet må mit valg falde på TW3600. Dog vil jeg se en w6000 og tjekke om jeg kan se regnbuen. Er der nogen der ved hvor man se disse projektorer i action? Jeg bor i Århus. Nærmeste jeg kan mig er tapeconnection....

Tapeconnection forhandler ikke BenQ, og har den derfor ikke i butikken. Men hifiklubben har den opstillet i flere af deres demorum. Men måske du skal køre lidt efter det.
Ang. regnbuer - det må man jo sige er et meget individuelt synspunkt, men jeg har selv haft 6000´eren, og jeg så dem overhovedet ikke når filmen kørte. Men hvis jeg kiggede efter dem, så kunne jeg godt se dem. Men det er ikke et problem, for mig, til ikke at vælge DLP fremover.

Redigeret af Lexicon forever - 23-April-2011 kl. 19:51
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 11:50
ok prøver at finde en i hifi klubben.
Jeg vil vælge tw3600 fremfor tw3200 pga højere kontrastforhold.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 11:52

ok prøver at finde en i hifi klubben.
Jeg vil vælge tw3600 fremfor tw3200 pga højere kontrastforhold.

De har identiske kontrastforhold. Et par tests på nettet (kan findes via Google) viser, at selvom der på papiret er stor forskel, så performer de identisk når det testes. Så spar hellere pengene og gå efter 3200'eren :)

Mens du er i Hifiklubben, så kig lidt på BenQ W1100. Den endte jeg med at købe. Lavere støjniveau og regnbuer er meget svære at fermprovokere sammenlignet med W6000.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 22:56

Ok jeg kan da prøve at tjekke de tests. For så lyder det da super! Og ellers vil da selvfølgelig prøve den benq - tak for tippet!

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 23:05
Yes, også derfor jeg sprugte. Har læst flere steder at der ingen forskel er på de 2 maskiner. Kun på papiret, noget med at det var deres måde at konkurre i flere klasser. Men ville godt nok føle mig snydt hvis jeg havde brugt de 3-4.000 kr. Ekstra på en 3600.
Her læste jeg om "forskellen":
http://www.homecinemacentral.com.au/reviews/reviews_epson_TW_3600-vs-TW3200.html
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu