recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor, lærred og pejs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor, lærred og pejs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor, lærred og pejs
    Sendt: 28-Februar-2011 kl. 17:16
Jeg går med nogle meget store forestillinger om en projektor med dertil hørende lærred, men jeg har i min stue pejs. Det er ikke helt rent at have en pejs, det støver en del, og pejsen indgår som en del af varmen når det er koldest derude.

Det jeg spørger til, er om det er meget uhensigtsmæssigt at have en projektor med en aktiv blæser i et sådan rum?

Vil lærredet blive misfarvet af evt. sod og støv? lærredet ville komme til at hænge ca 2 meter fra pejsen.

Vi ser i huset +300 film om året, og er meget passionerede omkring det, det er sådan vi hygger os sammen, og jeg synes det er kedeligt at vente 5-6 år til jeg får bygget huset om...

MVH Bromberg
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Det jeg spørger til, er om det er meget uhensigtsmæssigt at have en projektor med en aktiv blæser i et sådan rum?

Du skal i hvert fald rense luftfilteret ofte (= gerne for hver 10-20 timers brug)

Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Vil lærredet blive misfarvet af evt. sod og støv? lærredet ville komme til at hænge ca 2 meter fra pejsen.

Det kan du ikke undgå. Prøv at tørre dit tv af, og se hvor meget skidt der sidder på kluden. Det samme vil sidde på lærredet - men det er lidt samme historie, vaskes jævnligt. Men det er ikke så nemt at holde et lærred rent, som at holde et tv rent. Rengøringsmidler er bandlyst. Det optimale er meget hyppig rengøring med en tør klud, og en hårdt! opvredet klud hvis det virker nødvendigt.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 14:49
Der er en enkel løsning
Indret et værelse i huset udelukkende til hjemmebif Wink
Selv med en afstand til lærredet på kun 3 meter kan du få et 2 meter bredt billede - det er dog nok pænest med HD-kilder
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 16:07
jake51, hvis det var en mulighed, var det det jeg gjorde :0) Der er visse planer om at huset om nogle år, 5-6 år, skal bygges om, og dertil skal der laves kælder hvor der skal være plads til en dedikeret hobby :0)

I øvrigt, tak for svaret
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu