|
Kabel til parabol - ok ? |
Besvar |
Forfatter | |
apfolmer
Junior bruger Oprettet: 26-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Januar-2014 kl. 12:24 |
Sidder og kigger på kabel, til vores parabol.
er der forskel på kablets kvalitet, i praksis. ? altså, vil vi kunne opleve bedre signal, hvis vi anvender et bedre kabel end dette ? http://www.bmradio.dk/product_info.php?cPath=73_278&products_id=3190 Kablet skal trækkes ca 25 meter. Kablet er kun ca 1,5 meter udendørs , resten er på (uisoleret) loft /ned af vøggen indendøre. Pt sidder der 2 x kabel med F stik på LNB, "beskyttet" af krympeflex m lim, for at gøre dem vandtætte. kan vi gøre andet/bedre ? |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener kablet er helt ok. Har selv brugt almindelig billig antennekabel, og har aldrig haft problemer. Der hvor jeg har haft problemer er F stikkene ved LNBen. De havde tendens til at kablet faldt ud, og der kom fugt ind i dem, på trods af tyllerne. Det problem blev løst, da jeg havde en professionel antennemand ude. Han havde nogle specielle F stik der blev klemt på kablet med en speciel tang. Nu sidder de urokkeligt fast
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Googlede lidt, og fandt et sted hvor man kan købe den omtalt special tang og kompressions F stik: http://www.kabelmix.dk/689-kompressionstang-til-compression-fstik.html?gclid=CI71voaqnrwCFcFa3godaG0Ahw
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har et godt signal, så bliver billedet ikke bedre, med et kraftigere signal.
Man kan også sige: har du en båd der stikker 1 m ned i vandet og der er 1½ m vand, så flyder båden fint, flytter du den hen på 5 m vand, flyder båden ikke bedre af det. Lynge Ps. Det er fint du har beskyttet F-stikket ved LNBen.
Redigeret af Lytro - 27-Januar-2014 kl. 15:27 |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |