recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højglans højtalere sammen med Projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjglans højtalere sammen med Projektor?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mamut5 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Højglans højtalere sammen med Projektor?
    Sendt: 13-December-2010 kl. 21:16
Hejsa,

Jeg har besluttet mig for at købe et 5.1 sæt af XTZ´s højtalere. Jeg har forelsket mig i 99.36 i Pianoudgaven, men vil lige høre om disse blanke højtalere, evt vil volde mig problemer, hvis jeg i den nærmeste fremtid også invistere i en projektor? Vil de reflektere for meget lys op på lærredet, og dermed ødelægge billedet, eller vil det ikke være tilfældet?

Jeg har i forvejen ikke mulighed for at male mine vægge sorte, så overvejer at købe TW3200 eller en anden fornuftig projekter i samme prisleje. Det ser ikke ud til, at en dyrere projektor vil komme til sin ret under de forhold jeg har nu, eller i de næste par år.

Kan i anbefale mig andre projektore ca. i samme prisklasse som TW3200 (7-10.000)

På forhånd mange tak:)!
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 23:46
jeg vil da anbefale TW3200 du får ikke flexibilitet i den klasse og kvalitet som du gør i TW3200, personligt da jeg synes Lens shift er nødvendigt i en projektor i dag..

Jeg synes ikke glossy er fordelagtigt, der er alle problemer med tydelige ridser, enormt meget rengøring, men ja de giver genskær..

har en fransk indtil bio´en den kan til tider irritere mig, fordi der er meget genskær i overfladen, det samme vil ske med højtalere....

men det er nok kun irriterende, hvis det er af den helt store gulv højtaler.

og har du hængende lærred, og kan have dem lidt bagved, så er der jo ikke et issue.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 10:11
Øhh, hvis du kontrollerer lyset (mørklægger), så kan det godt gå; MEN jeg har været nødt til at lægge et stykke mørkt stof over centerhøjttaleren (kun toppen - selvfølgelig) for at genskin undgås.
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af mamut5 mamut5 skrev:

Hejsa,

Jeg har besluttet mig for at købe et 5.1 sæt af XTZ´s højtalere. Jeg har forelsket mig i 99.36 i Pianoudgaven, men vil lige høre om disse blanke højtalere, evt vil volde mig problemer, hvis jeg i den nærmeste fremtid også invistere i en projektor? Vil de reflektere for meget lys op på lærredet, og dermed ødelægge billedet, eller vil det ikke være tilfældet?  

Du burde ikke som sådan få problemer med at selve billedet bliver påvirket, men du kan få problemer den anden vej - billedet giver genskin i højttalerne, hvilket kan være ret generende. Det er naturligvis afhængigt af deres position i forhold til lærredet.
Til top
mamut5 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 20:45
Tak for svarene gutter, Jeg tager chancen og nupper dem i højglans.

Mvh

Rune
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu