recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SÅ! 3D projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSÅ! 3D projektor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:40
Ok godt i kan more jer.
Jeg beklager jeg ikke fik citeret Anima, da mit indlæg var en opfølgning af hans indlæg.

Dohhh Av Precision synes du ikke selv det ville være en temlig langt ude konklusion at komme frem til at det er den globe krises skyld at Avatar ikke er kommet på 3D dvd endnu, alle ved da at det er fordi Avatar-koen skal malkes 210% inden den ryger vidre i systemet.
Kan overhoved ikke se citat eller ej, hvordan du er kommet frem til dem fortolkning af mit indlæg.

Redigeret af Aim - 29-September-2010 kl. 12:42
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg tror krisen er opstået fordi Avatat IKKE er kommet på 3D Wink
+2 LOL
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2002
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 13:32
Back on subject:

Spændende, og så med den vidunderlige native kontrast i projektorerne til både 2D og 3D ....savle savle!
...Men hvad er teknikken bag 3D udnyttelsen?

SXRD og D-ILA er jo eksempler på ekstremt hurtige teknologier hvad angår respons tid, og dermed oplagte og fortrinlige til 3D med aktive shutterbriller. Så jeg håber på / regner med at det handler om aktive shutter briller eller hvad er status?

Angående materiale: Spil noget mere PS3 eller endnu bedre PC på det store lærred. Så er den klaret Wink 

Redigeret af TBC1 - 29-September-2010 kl. 13:34
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg tror krisen er opstået fordi Avatat IKKE er kommet på 3D Wink
Hvor kan man læse noget om den der Avatat ?

LOL

Redigeret af Notfast - 29-September-2010 kl. 13:35
.....
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Dohhh Av Precision synes du ikke selv det ville være en temlig langt ude konklusion at komme frem til at det er den globe krises skyld at Avatar ikke er kommet på 3D dvd endnu, alle ved da at det er fordi Avatar-koen skal malkes 210% inden den ryger vidre i systemet.
Kan overhoved ikke se citat eller ej, hvordan du er kommet frem til dem fortolkning af mit indlæg.

Eh, nå. Det var ordret det du skrev, beklager at jeg drog dén konklusion at det var dét du mente.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Back on subject:

Spændende, og så med den vidunderlige native kontrast i projektorerne til både 2D og 3D ....savle savle!

SXRD og D-ILA er jo eksempler på ekstremt hurtige teknologier hvad angår respons tid, og dermed oplagte og fortrinlige til 3D med aktive shutterbriller. Så jeg håber på / regner med at det handler om aktive shutter briller eller hvad er status?

Shutter briller ja, men jeg vil nu ikke sige at SXRD og D-ILA er kendt for at være "ekstremt hurtige". Sammenlignet med LCD fladskærme, så ja, men ikke sammenlignet med DLP. Det er dog formentligt hurtigt nok til ikke at være et issue.

Men som det stort set altid sker, så vil jeg påstå at fokus samler sig om den forkerte ende af specifikationerne. Ifølge de udmeldinger jeg har kunnet læse mig til, så er den samlede lysstyrke gennem shutter-briller i et projektor-setup cirka en femtedel af hvad man får i 2D. Det kan du så parre med at de fleste projektor-opstillinger i folks hjemmebiografer i dag i forvejen er for mørke allerede i 2D - og så kan konklusionen kun blive: Native kontrast, who gives a sh** - vi skal have noget LYS! Sort-niveauet skal du ikke være bange for, du skal være mere nervøs for om du kommer til at kunne se noget som helst ANDET end sort, når du har brillerne på.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Back on subject:

Shutter briller ja, men jeg vil nu ikke sige at SXRD og D-ILA er kendt for at være "ekstremt hurtige". Sammenlignet med LCD fladskærme, så ja, men ikke sammenlignet med DLP. Det er dog formentligt hurtigt nok til ikke at være et issue.

Men som det stort set altid sker, så vil jeg påstå at fokus samler sig om den forkerte ende af specifikationerne. Ifølge de udmeldinger jeg har kunnet læse mig til, så er den samlede lysstyrke gennem shutter-briller i et projektor-setup cirka en femtedel af hvad man får i 2D. Det kan du så parre med at de fleste projektor-opstillinger i folks hjemmebiografer i dag i forvejen er for mørke allerede i 2D - og så kan konklusionen kun blive: Native kontrast, who gives a sh** - vi skal have noget LYS! Sort-niveauet skal du ikke være bange for, du skal være mere nervøs for om du kommer til at kunne se noget som helst ANDET end sort, når du har brillerne på.
jeg var i weekenden i klovborg bio, for at se toy story 3. her var det direkte generende, at der nærmest ingen lys var. jeg syntes ikke at jeg havde det helt på samme måde da jeg så Avatar.
 Men det kan den gode lyd i klovborg til gengæld kompensere forWink
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu