recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langt kabel træk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langt kabel træk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bo A. Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo A. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Langt kabel træk
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 15:34
Hej

Er det muligt at have en afstand fra LNB hoveder til reciver på 35-40 mtr uden det giver problemer.

Mvh

Bo
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 16:04
.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:38
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 17:09
jeg har også lavet træk på over 40 m uden problemer.
Det sidste anlæg som jeg fik strikket sammen indgik 4 x 40 m 7mm Triax kabel trukket over en gårdsplads og ind bag ved en el tavle og derefter videre om til en multiswitch der fordelte signalet ud til 12 udgange.

Men det sætter krav til det kabel som du bruger!!

Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Bo A. Hansen Bo A. Hansen skrev:

Hej

Er det muligt at have en afstand fra LNB hoveder til reciver på 35-40 mtr uden det giver problemer.

Mvh

Bo
Der er normalt ikke problemer ved brug af kvalitetskabel op til ca 60 meter,  ved længere kabel
længder kan der blive tale om spændingsfej til selve hovedet, så det ikke vil skifte mellem H og V

Med venlig hilsen
Espersen El & Antenne
Til top
Bo A. Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo A. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 17:41
Tak for svar, har fået trukket de ca 40 meter, og det virker fint
Til top
soren01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 21:19
Jeg har problemer med et antenne kabel til min sat. Kan jeg måle på kablet om det virker? Problemet er at det er gemt over et nyt gips loft. . . .
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af soren01 soren01 skrev:

Jeg har problemer med et antenne kabel til min sat. Kan jeg måle på kablet om det virker? Problemet er at det er gemt over et nyt gips loft. . . .
De fleste recievere kan oplyse om kvalitet og styrke. Jeg mener at kvalitet skal være over 60%, ellers er kablet defekt. Jeg er amatør, så det kan være ukorrekt, men det er min erfaring
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 23:05
Kvaliteten skal være tæt ved 100%
Styrken skal være over ca. 50 - 60 %

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu