recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - misfarve efter udskiftning af pære
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmisfarve efter udskiftning af pære

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 15:47
Nej det kan man ikke. For det første er panelerne dyre i sig selv, og for det andet er det ikke så lige til. Hvor vil du også lige får panelerne fra.? De kan jo ikke købes over nettet. Nej det skal gøres på serviceværkstedet.
Til top
t-h-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af t-h-k t-h-k skrev:

Det er helt sikker polariseringsfilteret som sidder lidt skævt. Det har sikkert rykket sig da du har vendt den på hovedet. Det nemeste er at justere det mens der er lys i projectoren og et helt hvidt billede på. Det kan også være et af panelerne som har rykket sig, polarizeren som er brændt eller at der er støv på et af foldespejlene, men det er yderst sjældent at det sker.
LCD kræver lidt mere vedligshold end DLP, men at sige at LCD er en dårlig teknologi er måske lige i overkanten. Der sker også mange fejl på DLP projectorer, (farvehjul motoren begynder at larme, farverne på hjulet bliver difuse og DMD'en taber et par spejle) så der er problemer ved begge teknologier. Den største fordel ved LCD contra DLP er at man kan fixe det meste selv da man kan skille alt af og rense det, hvor DLP er et mere lukket system.

Kan man bl.a. selv udskifte LCD paneler på en LCD projektor, det er jo vel lampen og paneler der blive meste slidt Question
Det kan man nu godt, men det er en lang proces. Det er dog yderst sjældent at der sker noget med LCD'en. Normalt når jeg renser en LCD projector tager jeg alle 3 LCD'er ud og renser dem, men så skal den også justeres op igen helt fra bunden, og det tager lidt tid, især hvis det er første gang men gør det. Det tager mig ca 4 timer at rense en projector helt op og justere den igen, og jeg har prøvet det flere 100 gange. Jeg mener dog at hvis men har hænderne skruet ordentlig på så er det et godt week-end project, og så lærer man også lidt om hvordan hele projectoren er skruet sammen. Man behøves ikke noget speciel-værktøj for at udføre sådanne en operation, nogle urmager skruetrækkere, ispinde med vaskeskind eller vatpinde og hvis man kan finde en service-manual på den pågældende projector.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu