recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau ISF, det rigtige lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLissau ISF, det rigtige lærred?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]Tja, hifiklubben præsenterer vel ikke W6000 med "out of the box indstillinger".

Nu handler det hele i øvrigt ikke om farvegengivelse.

W6000 har tilsyneladende bedre muligheder for at kalibrere, men når slutresultatet alligevel ligger tæt op ad hinanden, så gør det vel ikke den store forskel.

Det at han ønsker en ISF-dug betyder vel ikke, at han ligefrem prioriterer farvegengivelse højere end andre så mange andre vigtige funktioner ved en projektor - f.eks. sortniveau, hvor Optoma mig bekendt slår BenQ.
jeg tror ikke at hifiklubben for kalibreret deres projektor. mener at de gør det selv. derfra og så til at få eks AV precision til det vil gør en markant forskel. Det er de færste der kan finde ud af at justere CMS på projektore
jeg siger også kun at han sansynligvis prioritere det højt. jeg siger ikke at det er den eneste prioritet. jeg vil umiddelbart tro at forskelen mellem ISF dugen og whiteflex dugen , er mindre end forskellen mellem optomaen og w6000, når vi snakker korrekt farvegengivelse.
hvordan vil du vurdere sortniveauet på to projektore hvor gamma , contrast og brigtness ikke er just korrekt/ens?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 10:57

]Tja, hifiklubben præsenterer vel ikke W6000 med "out of the box indstillinger".

Det kommer vist kraftigt an på hvilken af butikkerne du bevæger dig ind i. Nogle steder gør de.
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 11:00
Aner det ikke. Jeg ved knapt nok hvad gamma er og jeg erkender det blankt Wink

Bortset fra det, så bliver det meget diffust at skulle bedømme to projektorer mod hinanden, hvis man ikke må tage ud og sammenligne dem og heller ikke må holde sig til de testresultater, der foreligger. Om det er ukorrekt, at BenQ W6000 har et lidt ringere sortniveau en Optomaen skal jeg ikke kunne sige - men det er det indtryk jeg havde fået.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 11:20

]Aner det ikke. Jeg ved knapt nok hvad gamma er og jeg erkender det blankt Wink

Bortset fra det, så bliver det meget diffust at skulle bedømme to projektorer mod hinanden, hvis man ikke må tage ud og sammenligne dem og heller ikke må holde sig til de testresultater, der foreligger. Om det er ukorrekt, at BenQ W6000 har et lidt ringere sortniveau en Optomaen skal jeg ikke kunne sige - men det er det indtryk jeg havde fået.

problemmet med testresultater er at man ikke ved om projektoren er justeret korrekt. uden jeg vil gøre mig til "total ekspert" ved jeg at det bla er forskelligt hvilken Gamme der bliver valgt. forskellen mellem eks gamma 2.2 og 2.3 er mange gange større end forskellen på sortniveauet på en god og knap så god projektor, når vi snakker sortniveau. når man så på forhånd ved at at nogle bruger gamma 2.5 og andre 2.3-2.4.

på den baggrund har jeg selv smidt klædet i ringen, og købt projektor igennem en ekspert som kender de forskellige stærke og svage punkter. så behøver jeg ikke at se hvilken der har det bedste sortniveau eller de bedste farver. det fortæller hanWink
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 11:22
jeg ville vælge HD82 over W6000 til en hver tid, har set dem begge,
hd82 levere et meget bedre billede og regnbue effekten er så godt som helt væk,
og den er ultra lyd svag, i eco mode skal alle holde vejeret og stå helt stille
for at konstatere om den er tændt :-)
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

jeg ville vælge HD82 over W6000 til en hver tid, har set dem begge,
hd82 levere et meget bedre billede og regnbue effekten er så godt som helt væk,
og den er ultra lyd svag, i eco mode skal alle holde vejeret og stå helt stille
for at konstatere om den er tændt :-)
har du set begge kalibreret/under samme forhold? hvis ikke kan du ikke sammenligne.

jeg vil lige nævne noget ang regnbuer. jeg har haft en mistanke om at jo mere lys der er i projektoren, jo nemmere er det at se regnbuer. det har jeg fået konstateret på min egen projektor. der er lige kommet ny pære i, hvilket har øget lys-outputtet , men jeg kan også se at regnbuerne er blevet tydeligere.............dog er de på ingen måder generende. Der er tale om en Sim2 D80e. jeg har Ikke en W6000, for lige at få det på pladsWink

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 21:45
Jeg ville nu gerne have sådan en fætter her: http://www.avforums.com/review/Vivitek-H9080FD-LED-DLP-Projector-Review.html MEN, det rækker pengene desværre ikke til...Embarrassed
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 23:15
Tja, lækker bestemt. Men så hellere købe en af de øvrige projektorer nu og så vente 2-3 år indtil at LED er udviklet mere og kommet ned i et mere normalt prisniveau.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 19:14

]Tja, lækker bestemt. Men så hellere købe en af de øvrige projektorer nu og så vente 2-3 år indtil at LED er udviklet mere og kommet ned i et mere normalt prisniveau.
Ja, der kommer sikkert til at ske en masse. Jeg tror på Otto når han skriver, at LED rykker NU, og at der kommer fart på de næste par år. Derfor overvejer jeg også kraftigt, at vente et par år med at købe en projektor, og "nøjes" med et 50" Panasonic V20 eller et Samsung PS50/63C7705. Det noget af et dilemma. Projektor først, eller nyt tv først? Pyyh, tænke, tænke, tænke. Wacko

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 19:15
køb det hele og spis havregryn resten af året :-)
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

køb det hele og spis havregryn resten af året :-)
No way! Der skal sgu også være penge til steaks og andet godt. LOL

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu