Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
|
Sendt: 28-Maj-2010 kl. 09:04 |
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
Det der ærgrer mig er at nogle sælgere finder på at få det til at lyde som om man ikke kan leve med et lærred til 3-6000 kr. |
Jeg er DELVIST enig med dig, det er forkert at slynge ud som et generisk udtryk, at lærreder under X kroner bare er ubrugelige. MEN - og det er et meget kraftigt men - der findes MANGE lærreder til 3-6000,- der er decideret ubrugelige med henblik på god billedkvalitet, som har en meget grovkornet glimmer-overflade, der får billedet til at se ud som om du kigger igennem en frostet rude. Der findes også mange billige lærreder der har meget skæve farver. Men når det er sagt, så kan det da lade sig gøre at finde brugbare lærreder til rimelige penge - især inden for rammelærreder. Og jeg er ikke enig i at lærredet nødvendigvis skal koste det samme som projektoren, den KAN gøre det hvis man f.eks. har en 15.000,-s projektor og vil have et rullelærred, så behøver et 15.000,-s tab-tension ikke være en dårlig idé. Men det er ikke en naturlov. Det væsentlige er at vælge det rigtige lærred til en given opgave. Et 40.000,-s lærred kan sagtens vise sig at give et dårligt resultat, hvis man valgte det forkerte. |
Sådan Otto
Nu var det nu heller ikke mig der mente at et lærred SKULLE koste det samme som projektoren ,men eller kan jeg sagtens tilslutte mig din kommentar
Det jeg mister respekten for (og det er bestemt IKKE møntet på dig Otto), det er når en "ekspert" først har oversolgt (i mine øjne) diverse discount løsninger, hvor kunden bliver anbefalet kabler til rigtigt mange penge, i et setup hvor receiver og højttalere slet ikke "fortjener" de dyre kabler (hvor pengene heller skulle bruges til at opgradere Receiver/højttalere.
Samme sælger vil (i mine øjne) altid fremstå som en smule omsætningsfikseret, og derfor også utroværdig som rådgiver ifm. valg af eks. et lærred.
I bund og grund går hele min "bekymring" ud på at dem som ønsker at komme fornuftigt ind i projektor-verdnen, enten dropper det pga. de oppustede "krav", eller evt. hopper på en dyr løsning, for så at opdage at det slet ikke er dem, og så efterfølgende står med et stort tab.
Nybegyndere (som mig selv), kan efter min bedste overbevisning stadig godt få et fornuftigt setup (lærred og projektor) for ca. 20.000 kr.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-Maj-2010 kl. 09:19 |
Skyum skrev:
Nu var det nu heller ikke mig der mente at et lærred SKULLE koste det samme som projektoren ,men eller kan jeg sagtens tilslutte mig din kommentar
Det jeg mister respekten for (og det er bestemt IKKE møntet på dig Otto), det er når en "ekspert" først har oversolgt (i mine øjne) diverse discount løsninger, hvor kunden bliver anbefalet kabler til rigtigt mange penge, i et setup hvor receiver og højttalere slet ikke "fortjener" de dyre kabler (hvor pengene heller skulle bruges til at opgradere Receiver/højttalere.
Samme sælger vil (i mine øjne) altid fremstå som en smule omsætningsfikseret, og derfor også utroværdig som rådgiver ifm. valg af eks. et lærred.
I bund og grund går hele min "bekymring" ud på at dem som ønsker at komme fornuftigt ind i projektor-verdnen, enten dropper det pga. de oppustede "krav", eller evt. hopper på en dyr løsning, for så at opdage at det slet ikke er dem, og så efterfølgende står med et stort tab.
Nybegyndere (som mig selv), kan efter min bedste overbevisning stadig godt få et fornuftigt setup (lærred og projektor) for ca. 20.000 kr. |
Jeg er fuldstændigt enig, og ja lærreder kan godt (og bliver givetvis) "misbruges" til at flå penge fra uvidende, og når det sker kommer der naturligvis en modreaktion. Jeg prøver så bare på at samle den lidt op, og sige at det er ikke alle 40.000,-s lærreder der er rip-off... Men jeg forstår godt det kan være svært at gennemskue hvornår man skal bruge mange penge på et lærred, og hvornår man ikke skal.
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 28-Maj-2010 kl. 09:39 |
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
Nybegyndere (som mig selv), kan efter min bedste overbevisning stadig godt få et fornuftigt setup (lærred og projektor) for ca. 20.000 kr. |
Jeg er fuldstændigt enig, og ja lærreder kan godt (og bliver givetvis) "misbruges" til at flå penge fra uvidende, og når det sker kommer der naturligvis en modreaktion. Jeg prøver så bare på at samle den lidt op, og sige at det er ikke alle 40.000,-s lærreder der er rip-off... Men jeg forstår godt det kan være svært at gennemskue hvornår man skal bruge mange penge på et lærred, og hvornår man ikke skal. |
100% enig og tak for en grundig gennemgang af de relevante faktorer
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 28-Maj-2010 kl. 09:39 |
hvis nogen har råd til at blive praket et lærred til 40k på,
og de så vælger at købe det, er det vel deres eget problem ?
Hvis kunder har råd til det, skal det helt sikkert give gode billeder og holde hans tid ud :-)
jeg tror bare at "normale" folk med normale jobs og normale projektor behov
sagtens kan blive glade for en løsning hvor projektoren koster 10-20k
og lærredet koster 4-8k
de samme folk har oftest surround receiver til 3-6k og højtalere til 3-6k pr stk
og dvd/BD afspiller til 2-4k
en god sofa koster 10-20k og gulvtæppet til stuen 5-10k
nogen køber billeder til 5k pr stk som min kone feks :-)
og sådan kan vi blive ved..
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 28-Maj-2010 kl. 10:04 |
Otto, du har fået en ordre :-) check din email :-)
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-Maj-2010 kl. 14:03 |
TommyBoy skrev:
jeg tror bare at "normale" folk med normale jobs og normale projektor behov
sagtens kan blive glade for en løsning hvor projektoren koster 10-20k
og lærredet koster 4-8k
|
Det er jeg fuldstændigt enig i, der er bare lidt for mange af dem der på den baggrund antager at dem der betaler mere bliver snydt.
Iøvrigt, dét at jeg ikke (aktivt i hvert fald) markedsfører projektorer under 20-30k klassen, betyder ikke at jeg ikke tror der findes folk der kunne være tilfredse med den løsning. Det er bare ikke en løsning jeg personligt ønsker at præsentere mine kunder for, hverken kvalitetsmæssigt eller indtjeningsmæssigt. Men fakta er at det er dem der køber de billigste systemer der generelt får allerMEST ud af at få professionel hjælp til det - desværre er viljen til at betale for tidsforbrug direkte proportionel med prisen på grejet. Har man givet 30.000,- for en projektor eller et tv, så er kalibrering helt fint, har man givet 8.000,- så vil man ikke give det en kalibrering koster - og det er lidt ærgeligt, fordi RIGTIGT mange mennesker ville få mere for pengene på den måde. Måske ikke de mest hardcore entusiaster, der kan gøre mange ting selv, men den almindelige bruger ville have mere ud af det.
|
|