|
Hvilken Projektor? |
Besvar | Side <1 456 |
Forfatter | ||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 09:24 | |
det ville være fedt med en form for time garanti på lamperne,
det er jo ret dyre.
Det kan godt være at når man købe ny projektor at så har man oftest sådan en garanti,
man findes det også når man køber en ny lampe ?
|
||
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
||
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 09:59 | |
Garantien fra mærke til mærke svinger vist ret meget. Det skulle bestemt ikke undre mig, at nogle giver garanti på lamperne, men ofte er det en ret begrænset garanti i forhold til hvor lang tid lamperne reelt kan køre. Så kan det være "1.000 timer eller 3 måneder - det der nåes først" e.l. Bortset fra det, hvis omkostningen for en ny lampe gør, at man overvejer at afholde sig fra at købe projektor, så tror jeg bare at man skal lade være. Med projektor, lærrede, mørklægning osv., så kommer det hele jo alligevel til at koste så meget, at en ny pære er peanuts ved siden af hvor meget det hele samlet koster at have kørende. At handle projektor efter garantien på pæren er i mine øjne ikke den bedste ide. Mig bekendt har der været nogle få projektorer, der har været kendt for at lamperne gik meget tidligt - det er naturligvis rigtig ærgerligt at have en projektor med den type "konstruktionsfejl", men hvis lampen blot holder omkring det normale (som jeg går ud fra er 2-3000 timer), så bør det altså kun være en lille faktor i vurderingen i min optik. Det primære og det man skal vælge ud fra, det bør helt sikkert være billedet. Hos hifiklubben får du 2 års lampegaranti. Det er egentlig ret god service, der da kan give lidt ekstra trykhed i forhold til den første lampe (jeg ved ikke om det gælder for en løs pære - næppe - eller er den vel blot tilsvarende dyrere): "2 års lampegaranti i Hi-Fi Klubben En projektorpære lever ikke evigt, og der er forskel på producenternes garanti i denne henseende. I Hi-Fi Klubben synes vi ikke, du skal spekulere på, om pæren er dækket eller ej, hvis den skulle brænde ud i utide. Derfor giver vi konsekvent 2 års garanti på projektorpæren (dog max. 2000 timer) – endnu et godt argument for at handle i Hi-Fi Klubben!" |
||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:44 | |
jeg handlede desværre ikke i klubben denne gang..
ja og hvis vi kan låne de næste 10 BD i stedet for at købe dem, er der næsten til en gratis lampe.
som du siger, er man til hjemme bio og projektor er det haløj med lampen bare noget man må lære at leve med, dækket kan også punktere på bilen en dag.
|
||
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:45 | |
det med levetiden for pæren afhænger i høj grad også af køling. jo mindre køling/støj - jo kortere levetid.
|
||
TommyBoy
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:59 | |
jeg køre altid i eco mode, som også skulle give extra timer til lampen,
i øvrigt så står der i min AE4000 manual at hvis den står tændt i over 10 timer i træk
så koster det extra på lampe levetiden..ok, hvem kan lige overleve at se så mange film i træk :-)
kan man evt forestille sig at brugere af diverse projektore har leveret lampe time tal
for når de har fået en defekt lampe, og at alle disse tal er online ?
Så kan vi hurtigt se om fabrikanternes opgivede time tal, passe statistisk med virkeligheden ??
|
||
||
pmalm
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:05 | |
|
||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
||
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:15 | |
Åhåh... så har du lige brugt for 50 kr. pære - katastrofe Det er betydeligt mindre du har brugt på projektorpære på Le Mans i forhold til hvor mange motorer/biler Peugeot kunne nå at bruge på samme tid |
||
pmalm
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:37 | |
Lige præcis
|
||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
||
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:20 | |
|
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
Besvar | Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |