recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Projektor

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Noget jeg ikke forstår, når jeg læser de forskellige tråde under Projektorer er: Man skriver side op og side ned om billedkvalitet, og når man så får sin projektor, så sætter man den i eco-mode, lowlevel (eller hvad det nu hedder). for at "spare" på pærens levetid. Det hænger da ikke sammen....
Sorry OT
Hvorfor? Hvis der er rigeligt lys at gi af, og i mit tilfælde kører jeg hurtigt 100 timer, så holder pæren jo lidt længere tid.
Det gir ikke bedre billede at stille den i "high-mode", det gir bare mere lys, og i W6000 er der rigeligt lys i "low-mode". Den har dobbelt så meget lys som W5000 Wink Så hvis jeg havde en 5000 ville jeg også køre den i "high-mode" Wink Dertil får man en lille sidegevinst idét at den larmer mindre.
Det kan jeg godt følge dig i Wink Men, jeg synes der er en generel tendens til at køre i low-mode....
Altså min gamle Sony VW50 skulle stå i "high-mode", ellers var der ikke nok lys i billedet. Ikke fordi der var nok i high-mode, men der var selvfølgelig endnu mindre i low-mode. Men hvis der er nok lys at gi af, som i W6000, så er det da det rigtige at gøre.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er vel meget logisk at hvis man kan køre i low-mode, og derved få lysudbyttet ned og især støjen ned, så er der jo meget vundet.
Nu er der så mange lcd´er, der slet ikke har nok lys, og dem kører folk stadig i lowmode. Det gir da ingen mening !!
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 20:01

Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Oprindeligt skrevet af houbakrene houbakrene skrev:

Og hvad med denne her: Sony VPL-VW100

Her koste bare en pære over 7000 kr. og kræver sikke at man skal havde speciale sikkerhed udstyr på når man skifte den, den bruge en kostbare 400W Xenon lampe, af samme type som sidde i ægte biograf fremviser  Confused

Og den kan ikke vise 1080/24p, her skal man op i en Sony VPL-VW200.
Sony vw100 var en af de første projektorer til hjemmebrug der kunne vise 1080/24. Den er bare opgivet til at vise 1080/48, hvilket er det samme. Så den kan/kunne godt vise 1080/24

Ang. Sony projektorer - GLEM DET, de er ringe... Alt alt for lidt lys, dårlige paneler = slidtage. De anvender en slags andensorterings paneler. Skæve farver uden mulighed for grundfarvejustering i samtlige modeller. Gode ting, fedt design, støjsvage. Men rent billedmæssigt, forget it.

Hilsen tidligere Sony VW50 ejer Wink

Ja og de er næste umulig at sælge som brugt, så ja man skal holde sig langt, langt væk fra Sony projektorer både gamle og nye model, ved ikke hvornår at Sony lære at lave projektorer.

Men hvad har du købet idag Lexicon forever og hvordan kom du af med din Sony VW50 Question
Slet ikke nogen, som er uenige med disse kritikpunkter af Sony'en? Det er måske sådan det forholder sig, med denne projektor?
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 20:02
Hov, jeg refererer nu til Sony VPL-HW10'eren... Wink
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 14:30
hvad med den BenQ W6000 , blinker den ikke meget i farverne når noget bevæger sig hurtigt ?
det er jo en DLP hvilket normal ikke er min livret ?
men måske er den cool ?
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

hvad med den BenQ W6000 , blinker den ikke meget i farverne når noget bevæger sig hurtigt ?
det er jo en DLP hvilket normal ikke er min livret ?
men måske er den cool ?
Den blinker overhovedet ik. Den er super lækker, også i farverne Smile Panoreringer hænger ikke. DLP var heller ikke mit entydige valg, men teknologien har nogle kvaliteter som måske gør, at jeg aldrig igen. Farverne er SÅ lækre på W6000 Big smile
Så lige Avatar i går med hele biografen fuld af mennesker, og hvilken oplevelse. Den er godt nok flot lavet billed & lydmæssigt!!!
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 16:09
også min refferance film !! så den også forleden på BR og var helt PAF igen..
sad endda og dyrkede scroll teksterne efter filmen, hvad sker der lige for dem..
hvor mange folk var der lige med til at lave den film ????
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu