recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken projektor til dette lærrede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken projektor til dette lærrede?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

På min Sim2 D80 ser jeg ingen regnbuer - hvis de er der er jeg altså MEGET immun overfor dem og det er jo rart.
I mine øjene nedsætter, disse meget firkantede udtalelser skribenternes net-cred.
Udtalelserne falder muligvis på baggrund af manglende førstehåndskendskab til et bredt udvalg af produkterne. Selv har jeg heller ikke en bred baggrund på alle disse produkter, så jeg vælger at støtte mig til Otto.
Med venlig hilsen FNørd

Nu er den jo langt uden for budgettet der bliver sat op.Shocked

Ja, og en firkantet besked vedr single chip DLP er vel tilsvarende - "udenfor".
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 10:38

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

På min Sim2 D80 ser jeg ingen regnbuer - hvis de er der er jeg altså MEGET immun overfor dem og det er jo rart.
I mine øjene nedsætter, disse meget firkantede udtalelser skribenternes net-cred.
Udtalelserne falder muligvis på baggrund af manglende førstehåndskendskab til et bredt udvalg af produkterne. Selv har jeg heller ikke en bred baggrund på alle disse produkter, så jeg vælger at støtte mig til Otto.
Med venlig hilsen FNørd

Nu er den jo langt uden for budgettet der bliver sat op.Shocked

Ja, og en firkantet besked vedr single chip DLP er vel tilsvarende - "udenfor".

Fair nokEmbarrassed
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Dr.W Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 16:19

Med venlig hilsen FNørd

Netop vurdering af en DLP single kan og må ikke overlades til andre end en selv. Du er rigtig heldig ikke at kunne se regnbuer på din fine D80! 
Der kan trylles med antal segmenter i farvehjul, længde af disse, hastighed mm. Men fakta er at regnbuerne er der, og altid vil være der i denne konstruktion.

Jeg synes ikke vi skal træde mere rundt i regnbuerne, men overlade det til trådstarteren at vælge en maskine som matcher hans behov. Og her er det vigtigt at SE DLP'en så der ikke spildes x antal tusinder på noget som for ham måske ikke vil være særligt tilfredsstillende!

Det er måske lidt firkantet, men så må min net-cred lide under detWink
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 23:55
Otto skriver i en anden tråd at projektorer og højttalere skal ses/høres.
Mht. højttalere overrasker det nok ikke i dette forum, så lad os da bare lade en af vore egne sanser hjælpe os i vore valg, så skulle vi jo alle kunne blive glade Smile

Vore øjne/ører er jo egentligt en slags konvertere fra bølger til nerveimpulser, og vi er vel enige om at disse kan være forskellige, vi er nødt til at teste med dem vi selv er udstyret med Embarrassed

Egentligt har man ikke megen glæde af at have det setup naboen synes er bedst, bedre at have det man selv ønsker Wink

Derfor er jeg lettere overfølsom overfor firkantede meldinger om hvad der dur eller ikke dur.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 08:57

Vore øjne/ører er jo egentligt en slags konvertere fra bølger til nerveimpulser, og vi er vel enige om at disse kan være forskellige, vi er nødt til at teste med dem vi selv er udstyret med Embarrassed

Jeg vil nu påstå at den fysiologiske forskel der ligger i at se tingene selv, ikke drejer sig om forskelle i øjnene, men forskelle mellem ørerne! Jeg ser ikke bedre end den gennemsnitlige bruger (tværtimod faktisk...), men jeg ved hvad jeg skal kigge efter.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Dr.W Dr.W skrev:

Jeg synes ikke vi skal træde mere rundt i regnbuerne, men overlade det til trådstarteren at vælge en maskine som matcher hans behov. Og her er det vigtigt at SE DLP'en så der ikke spildes x antal tusinder på noget som for ham måske ikke vil være særligt tilfredsstillende!

Jeg er fuldstændigt enig, jeg mener bare ikke at det er noget der er isoleret til DLP og regnbuer. Det gælder alle projektorens egenskaber. Det nytter ikke noget at man ser på en DLP, beslutter sig for at man forstyrres af regnbuer, og så går man hjem med en LCD man ikke har set, for så at konstatere at man forstyrres af manglende evne til at levere lys og gode farver samtidig, ujævn farvefordeling hen over billedet (især efter nogen tids brug), dårligere skarphed osv. Der er fordele og ulemper ved alle teknologier, derfor bør man have set om ikke nødvendigvis lige præcist dén projektor, så i hvert fald noget lignende. Og dernæst er jeg iøvrigt fortaler for Fnørd's valgte fremgangsmåde mht. at vælge det specifikt rigtige, at læne sig op ad én der har større erfaring end man nogensinde selv vil kunne få. Problemet er at finde nogen der ved nok, og samtidig beskæftiger sig med billige projektorer. Bagsiden af at flertallet ikke kigger først, er nemlig at internet-salg har skubbet avancerne så langt ned at der ikke er god forretning i at demonstrere billige projektorer seriøst.

Det vigtigste når man går ud og kigger, er at man sætter forventningerne højere end man er vant til når man kigger på fladskærme. Hvis man lige har været i tre butikker og kigget på TV-væggen, så bliver de fleste skubbet ned af stolen over billedkvaliteten fra en 6000,-s projektor dårligt sat op!
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg vil nu påstå at den fysiologiske forskel der ligger i at se tingene selv, ikke drejer sig om forskelle i øjnene, men forskelle mellem ørerne! Jeg ser ikke bedre end den gennemsnitlige bruger (tværtimod faktisk...), men jeg ved hvad jeg skal kigge efter.

Ja, efter konverteren sidder der en processor Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu