|
BBC kan modtages i hele Danmark. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||||||||||||||||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4802 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||
BBC 1 HD og BBC HD modtages nu uden problemer. Det var DVB-S2, der ikke var valgt. Lige så snart den var valgt, så kunne jeg også vælge FEC 8/9.
Er der andre kanaler på Astra 2, der kræver DVB-S2? Redigeret af HeartWare - 24-Februar-2012 kl. 18:10 |
||||||||||||||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||||||||||||||
Bobben
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2007 Sted: Norway Status: Offline Point: 358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||
Ja, transponderen hvor Channel 4 HD sendes FTA.
Det er til sammen 22 DVB-S2 transpondere på 28.2øst men 20 av de sender kun krypterte tv kanaler. |
||||||||||||||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2002 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||
Der er også fint signalstyrke igennem til København (bruger 100 cm parabol). F.eks. BBC1 HD/BBC HD har [aktuelt] samme signalstyrke som alle de andre kanaler jeg kan modtage fra 28E Men i øvrigt må jeg sige at jeg er ret skuffet over "kvaliteten" på BBC1 HD og BBC HD Det ligner voldkomprimeret "lort ala YouSee", i forhold til f.eks Sky 1 HD eller Sky News HD på samme satellit. Jeg tror faktisk det er det dårligste HD jeg har set fra 28E, selv om f.eks. Channel 4 HD og FX HD heller ikke er de bedste eksempler på HD. Den spatiale opløsning i BBC broadcastet lider direkte synligt under en alt for voldsom komprimering, i forhold til hvordan den burde/kunne være Og det var endog et meget "roligt" studieprogram (eggheads). Jeg sad og zappede vantro frem og tilbage imellem to samtidige studieoptagede HD programmer på hhv BBC HD og Sky 1 HD/Sky News. Det andet program var endog ikke lige så roligt (got to dance = langt mere bevægelse), men det stod MARKANT bedre, med langt større dybde og detaljering end eggheads på BBC HD. BBC HD er ikke et hak bedre end f.eks. DRHD er på DTT nettet, måske snarere lidt værre. ...Hvad fanden sker der lige for BBC? Nu vi snakker public service kanaler, så fandt jeg ved et tilfælde, netop da jeg søgte efter BBC kanalernes programnumre på Sky boksen ud af at jeg også havde PBS (har muligvis haft det længe?, men det har så hidtil levet anonymt i den for overvældende mængde). PBS er vel omtrent den eneste intelligente Amerikanske TV-kanal der er tilbage, og svarer vel til noget i retning af den Amerikanske version af BBC og DR. ...Så først at "opdage" både BBC og PBS på samme dag er da meget pudsigt.
Redigeret af TBC1 - 24-Februar-2012 kl. 20:01 |
||||||||||||||||
renenielsen
Bruger Oprettet: 21-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||
Du skulle have haft PBS siden starten af November sidste år (efter hvad jeg husker) |
||||||||||||||||
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental) |
||||||||||||||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2002 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||
Ja, det skulle ikke undre. Det er jo omtrent umuligt at overskue og følge med i hvad der popper op af kanaler på især 28E, 19E og 13E. Men PBS kunne vel vise sig at være en af dem det kunne være interessant at zappe forbi fra tid til anden, sådan som modvægt til f.eks CBS og især Fox News, før man ender med at blive totalt antiamerikansk af det svineri der forgår nyhedsmæssigt på de to stærkt politisk farvede kanaler.
|
||||||||||||||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |