recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BBC kan modtages i hele Danmark.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BBC kan modtages i hele Danmark.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 17:40
BBC 1 HD og BBC HD modtages nu uden problemer. Det var DVB-S2, der ikke var valgt. Lige så snart den var valgt, så kunne jeg også vælge FEC 8/9.

Er der andre kanaler på Astra 2, der kræver DVB-S2?

Redigeret af HeartWare - 24-Februar-2012 kl. 18:10
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

BBC 1 HD og BBC HD modtages nu uden problemer. Det var DVB-S2, der ikke var valgt. Lige så snart den var valgt, så kunne jeg også vælge FEC 8/9.

Er der andre kanaler på Astra 2, der kræver DVB-S2?

Ja,  transponderen hvor Channel 4 HD sendes FTA.

Channel 4 HD

BSkyB

ASTRA

21200

2

32

2068

11126 MHz

V

22000 MS/s

2/3

0.35

DVB-S2

8PSK

28.20° East

Det er til sammen 22 DVB-S2 transpondere på 28.2øst men 20 av de sender kun krypterte tv kanaler.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2002
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Kan I ikke skrive hvor I bor og hvor stor parabol I bruger?

Hilsen Carsten,

Der er også fint signalstyrke igennem til København (bruger 100 cm parabol). F.eks. BBC1 HD/BBC HD har [aktuelt] samme signalstyrke som alle de andre kanaler jeg kan modtage fra 28E

Men i øvrigt må jeg sige at jeg er ret skuffet over "kvaliteten" på BBC1 HD og BBC HD Disapprove
Det ligner voldkomprimeret "lort ala YouSee", i forhold til f.eks Sky 1 HD eller Sky News HD på samme satellit. Jeg tror faktisk det er det dårligste HD jeg har set fra 28E, selv om f.eks. Channel 4 HD og FX HD heller ikke er de bedste eksempler på HD. Den spatiale opløsning i BBC broadcastet lider direkte synligt under en alt for voldsom komprimering, i forhold til hvordan den burde/kunne være Og det var endog et meget "roligt" studieprogram (eggheads). Jeg sad og zappede vantro frem og tilbage imellem to samtidige studieoptagede HD programmer på hhv BBC HD og Sky 1 HD/Sky News. Det andet program var endog ikke lige så roligt (got to dance = langt mere bevægelse), men det stod MARKANT bedre, med langt større dybde og detaljering end eggheads på BBC HD. BBC HD er ikke et hak bedre end f.eks. DRHD er på DTT nettet, måske snarere lidt værre.  ...Hvad fanden sker der lige for BBC?

Nu vi snakker public service kanaler, så fandt jeg ved et tilfælde, netop da jeg søgte efter BBC kanalernes programnumre på Sky boksen ud af at jeg også havde PBS (har muligvis haft det længe?, men det har så hidtil levet anonymt i den for overvældende mængde). PBS er vel omtrent den eneste intelligente Amerikanske TV-kanal der er tilbage, og svarer vel til noget i retning af den Amerikanske version af BBC og DR. ...Så først at "opdage" både BBC og PBS på samme dag er da meget pudsigt.  

Redigeret af TBC1 - 24-Februar-2012 kl. 20:01
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renenielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Der er også fint signalstyrke igennem til København (bruger 100 cm parabol). F.eks. BBC1 HD/BBC HD har [aktuelt] samme signalstyrke som alle de andre kanaler jeg kan modtage fra 28E

Men i øvrigt må jeg sige at jeg er ret skuffet over "kvaliteten" på BBC1 HD og BBC HD Disapprove
Det ligner voldkomprimeret "lort ala YouSee", i forhold til f.eks Sky 1 HD eller Sky News HD på samme satellit. Jeg tror faktisk det er det dårligste HD jeg har set fra 28E, selv om f.eks. Channel 4 HD og FX HD heller ikke er de bedste eksempler på HD. Den spatiale opløsning i BBC broadcastet lider direkte synligt under en alt for voldsom komprimering, i forhold til hvordan den burde/kunne være Og det var endog et meget "roligt" studieprogram (eggheads). Jeg sad og zappede vantro frem og tilbage imellem to samtidige studieoptagede HD programmer på hhv BBC HD og Sky 1 HD/Sky News. Det andet program var endog ikke lige så roligt (got to dance = langt mere bevægelse), men det stod MARKANT bedre, med langt større dybde og detaljering end eggheads på BBC HD. BBC HD er ikke et hak bedre end f.eks. DRHD er på DTT nettet, måske snarere lidt værre.  ...Hvad fanden sker der lige for BBC?

Nu vi snakker public service kanaler, så fandt jeg ved et tilfælde, netop da jeg søgte efter BBC kanalernes programnumre på Sky boksen ud af at jeg også havde PBS (har muligvis haft det længe?, men det har så hidtil levet anonymt i den for overvældende mængde). PBS er vel omtrent den eneste intelligente Amerikanske TV-kanal der er tilbage, og svarer vel til noget i retning af den Amerikanske version af BBC og DR. ...Så først at "opdage" både BBC og PBS på samme dag er da meget pudsigt.  

Du skulle have haft PBS siden starten af November sidste år (efter hvad jeg husker)
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2002
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Du skulle have haft PBS siden starten af November sidste år (efter hvad jeg husker)

Ja, det skulle ikke undre. Det er jo omtrent umuligt at overskue og følge med i hvad der popper op af kanaler på især 28E, 19E og 13E.

Men PBS kunne vel vise sig at være en af dem det kunne være interessant at zappe forbi fra tid til anden, sådan som modvægt til f.eks CBS og især Fox News, før man ender med at blive totalt antiamerikansk af det svineri der forgår nyhedsmæssigt på de to stærkt politisk farvede kanaler.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu