recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sanyo PLV-Z5 lampeskift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSanyo PLV-Z5 lampeskift

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:27

Jeg har en liggende i overskud hvis du vil købe den? 1900,- helt ubrugt da det bare var varme sikringen på min der var gået.

Jeg bor i århus

Ring til mig på 31128843

Mvh Peter

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 13:07
@Schjelde - tak for linket et stk pære bestilt til Z4, den gamle har kørt i ca 3300 timer og kan nok stå af hvert øjeblik.

Ja så stod den af 3336 timer og den er nu skiftet, hvis nogen skulle have lyst til selv af skifte er det meget let, vend projector på hoved, fjern dæksel og løsen 2 skruer, tag pære i de dertil indrettede håndtag og løft forsigtigt, du har nu pæren ude og kan isætte en ny.

Redigeret af Benu - 01-August-2009 kl. 23:20
Den Ben
Til top
cookiesqsq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 12:36
"

Hej.

Er lidt nysgerrig efter at høre hvor mange timer din pære ca havde kørt?"

Jeg ved det ikke, var ikke klar over at man kunne se dette nogen steder.

"

Jeg har en liggende i overskud hvis du vil købe den? 1900,- helt ubrugt da det bare var varme sikringen på min der var gået.

Jeg bor i århus

Ring til mig på 31128843

Mvh Peter"

Den nye pære er bestilt og modtaget...

Jeg får stadig "Lamp Replacement" efter jeg har skiftet pæren, nogen der har nogen gode ideer eller kender en projektor ekspert i Århus?

Til top
cookiesqsq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 13:18
1183 timer til ham der spurgte.

Efter pæreskift fik jeg stadig lamp replace.

Kiggede så lidt rundt herinde og fandt dette

Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

Det bedste vil være hvis du kan få gang i den igen ved hjælp af den nævnte termo-switch. Du kan læse hvordan på side 5 i servicemanualen :

http://www.hometheatershack.com/PLV-Z4_SM.pdf

Efter jeg "klikkede" knappen ned igen virker skidtet, hvilket med al sandsynlighed betyder at den gamle pærer stadig virker...
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 13:23

Ok så det da med at prøve den gamle igen.

Men jeg vidste slet ikke der var sådan en knap, så godt at vide til hvis det sker for mig også. så tak for infoen

Til top
Britter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Oktober-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 09:57

iaftes da jeg skulle til at spille xbox tændte jeg min sanyo z5 men der kom sku ingen billed  og klappen kørte til side igen og så blinkede der rød og orange lamper den skod pære har ikke kørt mere end max 700 timer i ecomode  hva satan sker der!!!!

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Britter Britter skrev:

iaftes da jeg skulle til at spille xbox tændte jeg min sanyo z5 men der kom sku ingen billed  og klappen kørte til side igen og så blinkede der rød og orange lamper den skod pære har ikke kørt mere end max 700 timer i ecomode  hva satan sker der!!!!

Der er desværre ingen garanti for hvor længe de enkelte pærer kan køre. Det kommer an på hvordan du har brugt projektoren. Det slider meget på pæren, hvis man bruger den kort tid af gangen, da det er de mange tænd/sluk der trækker tænder ud. Hvis du ikke lader projektoren køle pæren ned, bliver det endnu værre.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 10:15

ja og man bliver desværre nød til at respektere lamp replace indikatoren, da det er en sikkerhed for at lampen ikke sprænger.

Mener det er MEGET usundt for LCD panelerne hvis den sprænger.

Personligt har min kun kørt 80 timer så kan ikke rigtigt tale med om lamp replace, men ved af de sindssygt mange vi har på firmaet, der sprænger de mellem 500-600 timer op til 4000-4500 timer, ved i min gamles firma, havde de en shitty dell der kørte 3500 timer uden problemer uden den rørte ECO mode, og den havde slemme problemer med overheat og alt andet, men pæren overlevede.

Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 15:12

Hej

DEt samme skete for mig - det viste sig at det ikke var lampen der var gået men varmesikringen der bare var slået til. Du skal åbne din projektor og finde en lille rød knap nede i det ene hjørne. Den trykker du på og så køre det igen :-) Det er hvis den ikke har fået lov til at køle ordentlig af så går "sikringen" for at redde lampen!

Med venlig Peter Madsen
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu