|
Z3000 HDMI 1.3 Enhanced Vs Normal |
Besvar |
Forfatter | |
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Emne: Z3000 HDMI 1.3 Enhanced Vs Normal Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 09:36 |
jeg har en Z3000 Sanyo projektor, kilder er (igennem Marentz 5003)
PC - 9400GS Nvidia PS3 Xbox360 Samsung DVB-C boks Jeg har et Supra HDMI 1.2 kabel, men skulle fint køre 1.3 Jeg har i min Sanyo Z-3000 noget der hedder HDMI mode, hvor den kan køre Enhanced eller Normal, kan ikke rigtig se hvad der er mest korrekt at køre, den kører det der 12Bit HDMI 1.3 farverum and so on. Men når jeg kører Enhanced, så bliver alt (også sort) lidt lysere, der kommer flere detaljer i billedet, men taber lidt af sort niveauet. Hvad er mest korrekt at køre? mest slemt med Sort på PS3, PC og Xbox360 mister lidt sort, men meget lidt. er det korrekt forstået at Enhanced sender væsentligt flere farver og Normal sender HDMI 1.x (1.0, 1.1) farver? Redigeret af Rasmusdc - 17-Oktober-2009 kl. 09:37 |
|
betho
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 19:29 |
Sådan generelt kan man sige at HDMI 1.3 a/b/c understøtter deepcolor og HD lydformater. Desuden kører den med en TMDS bandwith på 10.2 Gbit/s. Ser vi bort fra at HDMI intet har med at gøre, hvordan projektoren performer, så synes jeg du skal læse den her anmeldelse, og fokusere på billede kvalitet. Den forklare bl.a. at Enhanced mode slår en række "billedeforbedrende" features til. Konklusionen på dette er, at du skal slå det hele fra, med mindre du ser fodbold på den. Læs selv lidt mere om det. |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 02-November-2009 kl. 10:23 |
Takker med svar om enhanced og normal, kører også normal og fanger skygge detaljerne ved at tweake lidt på andre settings. Med hensyn til kablet, så er det et kvalitetskabel som KAN bære den båndbredde der er krav om ved HDMI1.3, det er et 1.2 kabel der er under certificering til 1.3 det er jo reelt bare kvaliteten af ledere inde i kablet der gør det. et godt gammelt HDMI 1.0 kabel som kun er godkendt til 720p kan jo også i visse tilfælde bære et HDMI 1.3 signal, hvis du er HELDIG. så kablet har jeg ingen reservationer imod. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |