recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Z3000 HDMI 1.3 Enhanced Vs Normal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZ3000 HDMI 1.3 Enhanced Vs Normal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: Z3000 HDMI 1.3 Enhanced Vs Normal
    Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 09:36
jeg har en Z3000 Sanyo projektor, kilder er (igennem Marentz 5003)

PC - 9400GS Nvidia
PS3
Xbox360
Samsung DVB-C boks

Jeg har et Supra HDMI 1.2 kabel, men skulle fint køre 1.3

Jeg har i min Sanyo Z-3000 noget der hedder HDMI mode, hvor den kan køre Enhanced eller Normal, kan ikke rigtig se hvad der er mest korrekt at køre, den kører det der 12Bit HDMI 1.3 farverum and so on.

Men når jeg kører Enhanced, så bliver alt (også sort) lidt lysere, der kommer flere detaljer i billedet, men taber lidt af sort niveauet.

Hvad er mest korrekt at køre? mest slemt med Sort på PS3, PC og Xbox360 mister lidt sort, men meget lidt.

er det korrekt forstået at Enhanced sender væsentligt flere farver og Normal sender HDMI 1.x (1.0, 1.1) farver?

Redigeret af Rasmusdc - 17-Oktober-2009 kl. 09:37
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 19:29

Sådan generelt kan man sige at HDMI 1.3 a/b/c understøtter deepcolor og HD lydformater. Desuden kører den med en TMDS bandwith på 10.2 Gbit/s.
Deepcolor er ikke noget som understøtes i fx Bluray eller andet daligdags HD kildemateriale. Så selvom du har en receiver og projektor der understøtter DeepColor, får du intet ud af det, da det ikke understøttes i din PC, PS3, Xbox og DVB boks. Det betyder også at det er fuldkommen ligegyldigt om du kører HDMI 1.0 - 1.3. Det er projektoren der laver forskellen.
HDMI 1.2 understøtter ikke ovenstående og har "kun" en TMDS bandwith på 4.8 Gbit/s.  Så hvis nogen har bildt dig ind, at kablerne kan det samme, så er det forkert. Omvendt kan man sige, at der nok ikke er nogen der kan se forskellen når kablet "bare" er forbundet med projektoren.

Ser vi bort fra at HDMI intet har med at gøre, hvordan projektoren performer, så synes jeg du skal læse den her anmeldelse, og fokusere på billede kvalitet. Den forklare bl.a. at Enhanced mode slår en række "billedeforbedrende" features til. Konklusionen på dette er, at du skal slå det hele fra, med mindre du ser fodbold på den.  Læs selv lidt mere om det.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 10:23

Takker med svar om enhanced og normal, kører også normal og fanger skygge detaljerne ved at tweake lidt på andre settings.

Med hensyn til kablet, så er det et kvalitetskabel som KAN bære den båndbredde der er krav om ved HDMI1.3, det er et 1.2 kabel der er under certificering til 1.3 det er jo reelt bare kvaliteten af ledere inde i kablet der gør det.

et godt gammelt HDMI 1.0 kabel som kun er godkendt til 720p kan jo også i visse tilfælde bære et HDMI 1.3 signal, hvis du er HELDIG. så kablet har jeg ingen reservationer imod.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu