|
Supra HDMI kabel med 1080i men ik 1080P?? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 11:23 |
Nej, han i begge ender. |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 11:27 |
Det skal dog siges, at dét at kablet ikke er certificeret til 1080P betyder ikke at det med garanti IKKE virker. Det er samme kabel der bruges i alle længder, at f.eks. 15 meter ikke er certificeret, skyldes udelukkende at det ikke kan garanteres at HDMI specifikationerne overholdes fuldt ud over denne længde. Alt efter hvor "tolerant" modtageren er overfor afvigelser fra standarden, kan det sagtens tænkes at det virker alligevel. Jeg citerer lige et svar jeg har givet Nicoleif på et andet forum:
Alle _nye_ Supra HDMI kabler til og med 12 meter er 1080P certificeret. Supra laver kun én type, men de har ændret kablet for nogen tid siden. Hvis du får et 5 meters HDMI kabel der ikke er 1080P certificeret, så har du fået ét som forretningen har haft liggende på hylden i et stykke tid. Det behøver imidlertid ikke nødvendigvis gøre en forskel, da de ikke har lavet om på kablerne for at opnå certificeringen, det er bare noget der tager tid at få gennemført da det er en temmeligt grundig test de skal igennem, og såvidt jeg har forstået er der ventetid på det. Hvis du har et kabel med de nye stik på (se f.eks. www.audiosale.dk), så har du dét kabel der er 1080P certificeret, uanset om der ligger en certificering i pakken eller ej - det er samme kabel. Når jeg nu tænker mig om, så mener jeg faktisk at det er ret nyt at Supra leverer HDMI-kabler i 5 meter, så umiddelbart burde det ikke kunne lade sig gøre at købe et Supra 5 meters HDMI, uden at det er 1080P certificeret. Bemærk at der ikke kan gives nogen _garanti_ for at du får 1080P igennem, selv om kablet er 1080P certificeret. Certificeringen er en garanti for at kablet overholder de gældende specifikationer over denne længde, men hvis apparaterne ikke overholder specifikationerne 100% (hvilket meget udstyr tilsyneladende ikke gør...), så kan der stadig være problemer med at få hul igennem. Jeg hører f.eks. om mange problemer når Samsung signalkilder kombineres med ikke-Samsung tv. Oftest er der imidlertid ingen problemer med Samsung>Samsung. Det tyder på at Samsung har fundet på deres egen definition af hvordan et HDMI signal skal sendes ud - alt efter hvor "tolerant" tv'et så er overfor "skæve" signaler, kan det give problemer at få hul igennem. |
|
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 03-April-2007 kl. 19:45 |
Når Supra på deres HDMI indpakning skriver kan tage op til 720P og 1080i, tror jeg de er nødt til det på grund af den nyeste 1.3 HDMI Deep color standart. Læs mere her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1151270881 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |