recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Infocus X9 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInfocus X9 erfaringer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:06

Hvis rummet er mørkt (inkl. mørke vægge etc.) kan du vel betragte filteret som et (billigt) alternativ til et gråt lærred. Hvis der er mange reflektion fra rummet tilbage på lærredet giver filteret og lærredet ikke det samme resultat, da det reflekterede lys fra rummet løfter sortniveauet mere på et hvidt lærred end på et gråt lærred.

På HiFi4All er der iøvrigt en tråd om gråt vs. hvidt lærred-emnet (som du (rene49) vist selv tager del i?): http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75330&P N=1

Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 15:57

ja jeg deltager selv i denne tråd.

men jeg ville bare hører om jeg kunne bruge filteret som et slags gråtlærred på et hvidt lærred :)

det er det jeg er ude efter at vide, for jeg ville mene det er mere fremtids sikret at købe et hvidt lærred når jeg engang skal ud og købe ny projektor. selvom jeg godt ved at et gråt lærred passer bedre med min x9.

så kunne det jo være fedt hvis man kunne bruge et hvidt lærred og så sætte sådan et filter på.

jeg har mulighed for at mørklægge næsten helt, på en sommerdag.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 08:57

Otto har skrevet lidt mere om design af projektorløsninger her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62750& PN=1&TPN=1&EN=TS

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu