|
Forum gruppe for folk der kører Skoda? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jens skriver længere oppe i tråden.
Har været medlem der i flere år, og de har gode aktive medlemmer.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8620 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kunne vel også spørge forhandleren.
|
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 7898 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er privatleaset (eller minileaset for at være nøjagtig), ved Europcar.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4807 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En elbil har ingen fossilmotorbremse
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ellers ret vigtigt at du har styr på det. Hvis du udelukkende bruger motorbremsen, så får du udgifter til nye bremser oftere, da de jo ikke slides normalt.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har styr på det - eller det har bilen. Den står til automatisk regenering (A) i kørsels indstilling (D), som jeg tænker er den normale indstilling, i modsætning i modsætning til noget der vistnok hedder (B), hvor bilen udelukkende bremser når man fjerner trykket speederpedalen (hvis det er forstået rigtigt).
Så jeg tænker et regenererings indstillingen A-D er den normale indstilling. Måske misforstod du: Jeg kunne godt finde indstillingerne, men synes ikke der var en indstilling som det virkede fornuftigt at skifte til i forhold til hvordan jeg oplever at bilen nogle gange bremser.
|
||
Thorvald. |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt så! Det var for at tage den indstilling væk som værende årsag i at bilen bremser ujævnt. Men du kunne vel prøve de forskellige indstillinger? Jeg skifter imellem dem med at vippe gearskifteren til venstre = mere motorbremse, og vippe til højre = mindre motorbremse. Ved bykørsel synes jeg det er skønt med max motorbremse, så man kun bruger speederen!!!
|
||
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I kørestilling b, for du den “motorbremse” d, har friløb når du tager foden fra gassen. Jeg kan godt genkende lidt fornemmelsen - som jeg kun syntes er gældende ved profilen “normal” vælger jeg sport eller comfort er det anderledes.
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den motorbremser også i indstilling A, måske ikke så meget, men det gør det og egentligt nok, synes jeg.
Jeg kører også mest i indstilling normal, når jeg ikke lige husker at indstille den til Eco. Måske skal jeg prøve comfort. Redigeret af Thorvald - 1 time 26 minutter siden kl. 11:02 |
||
Thorvald. |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja ECO er så en anden indstilling på min eGolf. Den sparer på strømmen ved at sætte topfart til 120 km/t og tage lidt af det optræk der er rigeligt af på en elbil. På ECO + slukkes der for klimaanlæg, sædevarme, navigation osv, og gir så en længere rækkevidde.
|
||
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok - jeg kan kun vælge ECO (der er ikke noget ECO+) og her er topfarten 130 km/t. Jeg undrede mig godt nok også over på min første længere tur, at jeg ikke kunne få den til at køre over 130 km/t, f.eks. i forbindelse med overhaling. Det er mærkeligt tænkte jeg - men det er måske bare sådan... Indtil en dag jeg tilfældigvis læste lidt om disse køre modes. Det eneste der undrer mig lidt er om man ikke kan sætte ECO til standard indstilling. Den hopper hele tiden tilbage til "Normal". Man kan vist også selv lave en profil.
|
||
Thorvald. |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er det sjove/ gode ved en VAG bil. De fleste indstillinger er nulstillet hver gang du sætter dig i bilen. Klimaanlægget står på 22 grader og auto, kørestil på normal, lys og visker på auto. Men sædevarmen kan godt huske om det er 1, 2, eller 3
|
||
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |