|
Forum gruppe for folk der kører Skoda? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jens skriver længere oppe i tråden.
Har været medlem der i flere år, og de har gode aktive medlemmer.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8620 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kunne vel også spørge forhandleren.
|
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7897 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er privatleaset (eller minileaset for at være nøjagtig), ved Europcar.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4806 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En elbil har ingen fossilmotorbremse
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ellers ret vigtigt at du har styr på det. Hvis du udelukkende bruger motorbremsen, så får du udgifter til nye bremser oftere, da de jo ikke slides normalt.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har styr på det - eller det har bilen. Den står til automatisk regenering (A) i kørsels indstilling (D), som jeg tænker er den normale indstilling, i modsætning i modsætning til noget der vistnok hedder (B), hvor bilen udelukkende bremser når man fjerner trykket speederpedalen (hvis det er forstået rigtigt).
Så jeg tænker et regenererings indstillingen A-D er den normale indstilling. Måske misforstod du: Jeg kunne godt finde indstillingerne, men synes ikke der var en indstilling som det virkede fornuftigt at skifte til i forhold til hvordan jeg oplever at bilen nogle gange bremser.
|
||
Thorvald. |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt så! Det var for at tage den indstilling væk som værende årsag i at bilen bremser ujævnt. Men du kunne vel prøve de forskellige indstillinger? Jeg skifter imellem dem med at vippe gearskifteren til venstre = mere motorbremse, og vippe til højre = mindre motorbremse. Ved bykørsel synes jeg det er skønt med max motorbremse, så man kun bruger speederen!!!
|
||
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I kørestilling b, for du den “motorbremse” d, har friløb når du tager foden fra gassen. Jeg kan godt genkende lidt fornemmelsen - som jeg kun syntes er gældende ved profilen “normal” vælger jeg sport eller comfort er det anderledes.
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den motorbremser også i indstilling A, måske ikke så meget, men det gør det og egentligt nok, synes jeg.
Jeg kører også mest i indstilling normal, når jeg ikke lige husker at indstille den til Eco. Måske skal jeg prøve comfort. Redigeret af Thorvald - 1 time 2 minutter siden kl. 11:02 |
||
Thorvald. |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja ECO er så en anden indstilling på min eGolf. Den sparer på strømmen ved at sætte topfart til 120 km/t og tage lidt af det optræk der er rigeligt af på en elbil. På ECO + slukkes der for klimaanlæg, sædevarme, navigation osv, og gir så en længere rækkevidde.
|
||
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |