recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forum gruppe for folk der kører Skoda?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forum gruppe for folk der kører Skoda?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 44 minutter siden kl. 07:44
Som jens skriver længere oppe i tråden.

Har været medlem der i flere år, og de har gode aktive medlemmer.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 33 minutter siden kl. 07:55
Man kunne vel også spørge forhandleren.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 7898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 23 minutter siden kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Man kunne vel også spørge forhandleren.

Den er privatleaset (eller minileaset for at være nøjagtig), ved Europcar.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4807
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 18 minutter siden kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

En elbil har ingen motorbremse. Så for at det skal føles som en motorbremse, har man mulighed for i flere trin at indstille en slags motorbremse i flere trin, som samtidigt er en genvinding af el til batteriet.

Selvfølgelig har en elbil en motorbremse! LOL 
Det er netop den den bruger til rekuperation.
En elbil har ingen fossilmotorbremse Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 15 minutter siden kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det lyder mærkeligt hvis ikke den bremser jævnt. Kender du til rekuperation, der er en indstilling på alle elbiler, hvor man kan genvinde el til batteriet når man bremser? Har du prøvet at ændre på den indstilling?

En elbil har ingen motorbremse. Så for at det skal føles som en motorbremse, har man mulighed for i flere trin at indstille en slags motorbremse i flere trin, som samtidigt er en genvinding af el til batteriet.

Jeg synes ikke jeg kan finde nogen regeneringsindstillinger som virker fornuftigt at lave om på, i forhold til denne lidt mærkelige måde den (nogle gange) bremser på.
Det er ellers ret vigtigt at du har styr på det. Hvis du udelukkende bruger motorbremsen, så får du udgifter til nye bremser oftere, da de jo ikke slides normalt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 4 minutter siden kl. 10:24
Jeg har styr på det - eller det har bilen. Den står til automatisk regenering (A) i kørsels indstilling (D), som jeg tænker er den normale indstilling, i modsætning i modsætning til noget der vistnok hedder (B), hvor bilen udelukkende bremser når man fjerner trykket speederpedalen (hvis det er forstået rigtigt).

Så jeg tænker et regenererings indstillingen A-D er den normale indstilling.

Måske misforstod du: Jeg kunne godt finde indstillingerne, men synes ikke der var en indstilling som det virkede fornuftigt at skifte til i forhold til hvordan jeg oplever at bilen nogle gange bremser.  Smile

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 48 minutter siden kl. 10:40

Jeg har styr på det - eller det har bilen. Den står til automatisk regenering (A) i kørsels indstilling (D), som jeg tænker er den normale indstilling, i modsætning i modsætning til noget der vistnok hedder (B), hvor bilen udelukkende bremser når man fjerner trykket speederpedalen (hvis det er forstået rigtigt).

Måske misforstod du: Jeg kunne godt finde indstillingerne, men synes ikke der var en indstilling som det virkede fornuftigt at skifte til i forhold til hvordan jeg oplever at bilen nogle gange bremser.  Smile
Godt så! Det var for at tage den indstilling væk som værende årsag i at bilen bremser ujævnt. Men du kunne vel prøve de forskellige indstillinger?

Jeg skifter imellem dem med at vippe gearskifteren til venstre = mere motorbremse, og vippe til højre = mindre motorbremse. Ved bykørsel synes jeg det er skønt med max motorbremse, så man kun bruger speederen!!!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 34 minutter siden kl. 10:54

I kørestilling b, for du den “motorbremse” d, har friløb når du tager foden fra gassen.
Jeg kan godt genkende lidt fornemmelsen - som jeg kun syntes er gældende ved profilen “normal” vælger jeg sport eller comfort er det anderledes.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 27 minutter siden kl. 11:01
Den motorbremser også i indstilling A, måske ikke så meget, men det gør det og egentligt nok, synes jeg.

Jeg kører også mest i indstilling normal, når jeg ikke lige husker at indstille den til Eco. Måske skal jeg prøve comfort.

Redigeret af Thorvald - 1 time 26 minutter siden kl. 11:02

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 minutter siden kl. 11:59
Ja ECO er så en anden indstilling på min eGolf. Den sparer på strømmen ved at sætte topfart til 120 km/t og tage lidt af det optræk der er rigeligt af på en elbil. På ECO + slukkes der for klimaanlæg, sædevarme, navigation osv, og gir så en længere rækkevidde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 minutter siden kl. 12:11
Ok - jeg kan kun vælge ECO (der er ikke noget ECO+) og her er topfarten 130 km/t. Jeg undrede mig godt nok også over på min første længere tur, at jeg ikke kunne få den til at køre over 130 km/t, f.eks. i forbindelse med overhaling. Det er mærkeligt tænkte jeg - men det er måske bare sådan... Indtil en dag jeg tilfældigvis læste lidt om disse køre modes.  Wink  Det eneste der undrer mig lidt er om man ikke kan sætte ECO til standard indstilling. Den hopper hele tiden tilbage til "Normal". Man kan vist også selv lave en profil.

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 minutter siden kl. 12:21
Det er det sjove/ gode ved en VAG bil. De fleste indstillinger er nulstillet hver gang du sætter dig i bilen. Klimaanlægget står på 22 grader og auto, kørestil på normal, lys og visker på auto. Men sædevarmen kan godt huske om det er 1, 2, eller 3
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu