|
Speed på memorykort |
Besvar |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Emne: Speed på memorykort Sendt: 08-December-2006 kl. 01:18 |
|||||||||||||||||||||||
Jeg har tænkt mig at købe et Canon Ixus 65 eller IS 850 (primært pga. billedstabiliseringen, ved ikke om den er 1000 værd)). Hvor hurtigt et memorykort bør jeg købe? De hurtige (extreme 3) ligger på ca. 20 MB/s. Er det overkill, når kameraet "kun" kan tage 2,1 billede pr. sek? Umiddelbart ville jeg sige at 6 mill. pixels gange 3 bytes (24 bits) = 18 MB/s er max, men jeg ved ikke om den købmandsregning holder. Og hvilken type er at foretrække, SD eller MMC? |
||||||||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 08-December-2006 kl. 15:17 | |||||||||||||||||||||||
Der er som regl en buffer i kameraerne, som er den man beregner ud fra, hvor mange billeder i sekundtet kameraet kan tage. Dernæst er det op til hastigheden på kortet, hvor hurtigt kameraet kan komme af med sin buffer. Og det er den der varierer en hel del. Jeg bruger compactflash i de kameraer jeg bruger, (Canon S50, CanonEOS350D og canon EOS400D) Det sidste 2GB kort jeg købte, det er lynende hurtig. Jeg har også et par dårlige/lagnsomme 256Mb, og der er himmelvid forskel på hvilket af dem jeg bruger.
|
||||||||||||||||||||||||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 08-December-2006 kl. 17:13 | |||||||||||||||||||||||
På mit Nikon D50 bruger jeg et Sandisk SD ultra kort, det virker helt fint med det når jeg tager serie billeder med 2,5 pr. sekund. Et extreme kort er nok unødvendigt. |
||||||||||||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||||||||||||||||
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 08-December-2006 kl. 20:36 | |||||||||||||||||||||||
Sandisk ultra II har en skrive hastighed på 9 MB/s. Hvis kameraet lagrer et billede som 3-4 MB JPG burde der ikke være noget problem. Enige? |
||||||||||||||||||||||||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 08-December-2006 kl. 20:42 | |||||||||||||||||||||||
Jeg har ikke regnet på det, jeg ved bare at det virker, og det er godt nok. |
||||||||||||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||||||||||||||||
marvel
Bruger Oprettet: 05-Juni-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 55 |
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 00:22 | |||||||||||||||||||||||
Du skal regne med at jo hurtigere kort du køber jo hurtigere får du tømt kameraets buffer - specielt vigtigt hvis du optager film, der jo hurtigt kan gå hen og fylde en hel del |
||||||||||||||||||||||||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 01:02 | |||||||||||||||||||||||
Der er et site her (vælg et kamera til højre) der tester memorykort og det er overraskende langsomme overførsels hastigheder de kommer frem til. Resultaterne overrasker også individuelt. Min konklusion er at forskellen på kvalitetskort er lille. Bemærk at der med Extreme (de mest sikre kort) følger software til at redde filer fra kortet! (Det burde jo ikke være nødvendigt, men det er da godt at have liggende ) /MichaelS |
||||||||||||||||||||||||
mvh MichaelS
|
||||||||||||||||||||||||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 00:43 | |||||||||||||||||||||||
Jeg har forsøgt at lave en test af memory korts hastighed men den viser nok mere kortlæserens hastighed :
Kingston kortet skulle kunne klare 133x = 133 x 0.150 MB/sek = 20 MB/sek, så min måling er helt sikkert ikke rigtig. Men den viser alligevel at Kingston kortet er det hurtigste (som ventet) og Go Ram som ventet er langsomst. (Ok der er et Sony 128 MB kort, men det er ret gammelt). Målt med HD Tach /MichaelS |
||||||||||||||||||||||||
mvh MichaelS
|
||||||||||||||||||||||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |