|
300 kr. for undersøgelse af Apple TV Remote |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.
|
||||
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Men der har de jo heller ikke sendt dem ind til kontrol lyder det til. Plus de er blevet anerkendt som reklamation så selvfølgelig skal du ikke betale. |
||||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har svært ved at se skråplanet i at virksomheder tager sig betalt for at yde services. Lad os som eksempel sig at du har en PC der jævnligt fryser/genstarter. Du afleverer den som defekt der hvor du har købt den. Situation A: Det viser sig at det er defekt RAM der er årsagen. Da du har garanti på hardwaren skifter de RAM'en uden beregning, det er de forpligtede til da det er en garantisag. Situation B: Det viser sig at det er en virus der skaber problemet. Det er ikke en garantisag, så naturligvis kommer du til at betale for det arbejde der er brugt for at afgøre om det er en garantisag eller ej. Hvis ikke B kostede penge kunne virksomheden ikke lave andet end at undersøge folks computere, så er det bare at aflevere computeren hver gang der er noget galt - hvis det er hardwaren der fejler noget får man det fikset gratis, hvis det er softwaren der fejler får man stillet en diagnose gratis, det er win-win..
Redigeret af strandvasker - 02-December-2017 kl. 10:39 |
||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Har du ikke fået det lavet på reklamationen? For gebyret er jo kun, hvis det viser sig at skaden er selvforskyldt og IKKE dækket af reklamationsretten. For Bilka har de samme regler: 4. UndersøgelsesgebyrI forbindelse med undersøgelse af dit produkt har butikken ret til at opkræve et undersøgelsesgebyr, såfremt fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten (jf. ovenstående). Størrelsen af gebyret afhænger af hvilket produkt, der er tale om og det vil fremgå på den reparationsnota, du skriver under på ved indlevering af produktet i butikken. |
||||
hunt
Guld medlem Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og netop derfor køber vi oftest de store anskaffelser hos Bilka. Jeg har hørt, at Bilka har den filosofi, at en gennemsnitlig kunde lægger mere end 10.000 kr. årligt hos dem. Derfor kan det ikke betale sig med besværlig reklamationsprocedure, som kan koste kunder. Vi købte en havepavillon hos dem for mere end 10 år siden. Den blev stillet op om foråret, og allerede om efteråret var canvas-taget mørt. Det medførte, at en svag brise kunne rive store huller ved syningerne. Vi har nu fået byttet taget hvert år mere end 10 gange. Der skal selvfølgelig ikke undersøges meget på taget, men må sige at de generelt har en god service.
|
||||
Male80
Bruger Oprettet: 19-Maj-2014 Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Synes det er fair nok.
|
||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jo det var jo en reklamation! Og jeg blev ikke stillet i udsigt, at jeg skulle betale noget på noget tidspunkt. Kun at jeg ville høre fra dem om 14 dg. |
||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Men det har sikkert stået på den aftale du har indgået.
Som det fremgår at deres regler. |
||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du har fuldstændig ret. Jeg har bare ikke læst det eller blevet gjort opmærksom på det. Sikkert pga en klokkeklar reklamation. |
||||
petrucci
Guld medlem Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Mon ikke trådstarter lidt frygter, at Apple vil vende tilbage med en "det er selvforskyldt!" besked selvom det ikke er tilfældet? Det er jo set før at Apples (og andres) værksteder laver det trick - specielt den der med at "den har jo været udsat for væske" har jeg hørt mange gange, hvor det ikke har været tilfældet.
Har selv en Lenovo Yoga bærbar, hvor Lenovo påstod at der havde været vandskade selvom den havde stået på hylden i 2 måneder efter køb og ville ha penge for i det hele taget at sende den tilbage til mig. Viste sig de ikke kunne bevise en døjt og de måtte hoste op med en gratis reparation. |
||||
Gunner Gunoil
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis nu der ikke var et sådan gebyr, ville alle jo komme med deres mere eller mindre selvforskyldte skadet udstyr, og give det en chance for at blive repareret på garantien. Det er i min optik fair nok, men i dit tilfælde ville jeg nok bare købe ny da det højest sandsynlig vil blive betraget som selvfoskyldt da glasset jo er knækket
|
||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |