recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket videokamera?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket videokamera?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 21:11

Hej Lars

Har også kig på MVX460 til 3.300 kr, bl.a. fordi de har ægte 16:9 format, er du stadig tilfreds med dit ?

De manglende datoer, kan man ikke sætte dem ind, når man redigerer på PC´er ?

Hvordan er kameraet til at tage still billeder, jeg ved godt at man ikke må sammenligne med et digital kamera, men kan man tage nogenlunde anstændige billeder udendørs ?  

Har du ellers nogle plusser og minusser ved det ?

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 22:04
Hej Kasmus,

Oprindeligt skrevet af Kasmus Kasmus skrev:

Har også kig på MVX460 til 3.300 kr, bl.a. fordi de har ægte 16:9 format, er du stadig tilfreds med dit ?

De manglende datoer, kan man ikke sætte dem ind, når man redigerer på PC´er ?

Hvordan er kameraet til at tage still billeder, jeg ved godt at man ikke må sammenligne med et digital kamera, men kan man tage nogenlunde anstændige billeder udendørs ?

Har du ellers nogle plusser og minusser ved det ?

Jeg er stadig yderst tilfreds med kameraet - faktisk bliver jeg mere og mere glad for det jo mere jeg selv og hustruen får det brugt (for det er vitterlig så nemt og ligetil at alle kan være med). Dårlig belysning/mørke klarer den rigtig godt - og jeg har ingen problem med motorstøj (som jeg har set nævnt i en enkelt test). Jeg er faktisk glad for at jeg ikke ofrede mere på sagen (hvis jeg skulle få lyst til et ægte HD kamera senere, er skaden ikke værre end de 3.500,- jeg ofrede).

Jeg har ikke prøvet still-billed funktionen... (og kan ikke prøve, da jeg ikke ejer et SD kort, som er krævet ).

Kameraet er, så vidt jeg har set på camcorderinfo.com, udgået af 2007 sortimentet (Canon satser nu mere på DVD og HDD kameraer). Jeg ville dog den dag i dag, stadig købe samme kamera (hvis det er til at opdrive). I Januar, kørte både Bingo Foto og Kamerahuset tilbud på kameraet til 2.995,-

Den manglende tidskode, har jeg fundet en løsning på med Paul Glagla's program DVDate. Faktisk har han også lavet et rigtig godt arkiverings program, CasetteDV, hvor MiniDV båndet afspilles, for at lagre alle sceneinformationer (med still billed for hvert 30 sek) i en database på PC'en - og evt. senere kunne finde frem til rette scene på rette bånd, og oven i købet vælge hvilket scener skal overføres fra båndende (de kan sågar udvælges i uvilkårlig rækkefølge til overførsel i én DV fil).
Med DVDate programmet, kan en tidskode stempling dannes udfra information i DV optagelsen, og enten indbrændes direkte i billedet (pr. sceneskift, dagligt, permanent eller hvordan man nu lyster) - eller som undertekst fil (srt format). Med sidstnævnte kan jeg med det nye DVD Author 3 program fra TMPG-Inc, overføre materialet i DVD-Video format, med tidskoden i separat undertekst-strøm (så det bliver muligt at slå tidskoden til og fra som en ganske almindelig DVD undertekst).

Nå, men det var vist et sidespring....

Jeg er som sagt rigtig tilfreds og kan kun finde positivt at sige kameraet...

Har du iøvrigt behov for lidt billige ekstra-batterier og en taske, så se mit tip i tråden her .

/Lars

Redigeret af laursen - 27-Februar-2007 kl. 22:22
Redaktør, recordere.dk
Til top
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 20:33

Hej Lars

Har nu fået købt et MVX460, men jeg synes jeg har problemer med motorstøj.

Bare det jeg tænder den, og stiller på kamera, så summer den ret meget, det gør sig også gældende når jeg afspiller det jeg har optaget.

Har prøvet at optage i en gymnastiksal idag, det var ok billede. Prøvede så hjemme i køkkenet, hvor jeg har en del halogen spot, syntes resultatet var ret mudret.

Kan der være noget jeg gør galt ?

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:00
Hej Kasmus,

Hej Lars

Har nu fået købt et MVX460, men jeg synes jeg har problemer med motorstøj.

Bare det jeg tænder den, og stiller på kamera, så summer den ret meget, det gør sig også gældende når jeg afspiller det jeg har optaget.

Har prøvet at optage i en gymnastiksal idag, det var ok billede. Prøvede så hjemme i køkkenet, hvor jeg har en del halogen spot, syntes resultatet var ret mudret.

Kan der være noget jeg gør galt ?

Jeg ved ikke om jeg tør ønske tillykke med kameraet

Det med motorstøj, synes jeg at have set en anden beskrive - hvor han efter en ombytning blev tilfreds (så vidt jeg husker). Der var i hvert tilfælde teorier fremme om, at nogle udgaver havde en mere støjende motor end andre. Selvfølgelig støjer motoren når kameraet/båndet kører, men det er ikke noget der kommer med på optagelsen (kun zoom'en høres hvis det er i helt stille omgivelser at der optages).

Vedr. mudrede optagelser, kunne det så tænkes at have at gøre med hvid-balance? Har du både prøvet 'Easy' indstilling og 'P' - med manuel indstilling af hvid-balance?

Jeg har ikke selv observeret 'mudrede' optagelser.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:51

Har forsøgt at stille den på P og så nightmode, det giver et meget bedre resultat i halogenlyset. 

Vil forsøge mig med manuel indstilling af hvid balance.  

Med hensyn til motorstøj vil det sige, at du overhovedet intet hører når du afspiller ?

Kan der være nogle lydindstillinger, jeg kan stille anderledes, evt. skrue op eller ned for mikrofonen ?

Til top
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:52
Glemte at spørge, hvordan indstiller du, når du filmer om aftenen ?
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 23:32
Hej Kasmus,

Har forsøgt at stille den på P og så nightmode, det giver et meget bedre resultat i halogenlyset. 

Vil forsøge mig med manuel indstilling af hvid balance.

Det kan ikke skade...

Med hensyn til motorstøj vil det sige, at du overhovedet intet hører når du afspiller ?

Nu prøvede jeg lige en stille-optagelse - og kan da godt ane motoren. Dog har zoom/fokus en mere gennemtrængende lyd... såehhh, ved ikke om det besvarer det (måske er dine forventninger højere mht. INGEN motor-støj end mine - det er sjældendt jeg filmer i absolut stilhed).

Kan der være nogle lydindstillinger, jeg kan stille anderledes, evt. skrue op eller ned for mikrofonen ?

Det er jeg ikke stødt på... (tror det faktisk ikke)

Glemte at spørge, hvordan indstiller du, når du filmer om aftenen ?

Jeg bruger så vidt muligt 'Easy' indstillingen - og tænder evt. lyset ved motiver tæt på (<2 meter). I enkelte situationer har jeg sat den på 'night', men jeg synes ikke det bliver ordentlig til emner i bevægelse... (synes faktisk kameraet gør det godt i 'Easy' - til mit brug ).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 22:26

Hej Lars

Var i butikken med kameraet i dag og de var enige i at der var noget galt, siden det larmede så meget.

Så de har lovet at få det ordnet med Canon, indtil da har jeg det nuværende 1 uge til at lege med, glæder mig til at få et støjfrit. 

Synes det er utroligt fedt at bruge   og mit førte indtryk af billedkvaliteten er også positiv, så det ser ud til at ende positivt. 

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu