recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - De smarte TV-funktioner efterspørges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De smarte TV-funktioner efterspørges

Besvar Besvar Side  <1 192021
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 14:12
Synes da hverken der adgang til tv kanaler og optagelser med en knap.
Men ja, det alle andre også er inde på virker det som et godt supplement til den normale fjernbetjening.
Men som skrevet KluasDM også skriver, så kræver en konstant opdateret EPG fra tv at tv'et får højere standby forbrug plus det vil være noget rod når man ikke befinder sig på samme netværk. Derfor er en ekstern database mere praktisk.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 14:56
Tv kanalerne ligger jo i guiden. Og fra guiden kan du med en touchknap "Watch" skifte direkte til den udsendelse du vil se. Det er faktisk det kvinde i den vedhæftede film laver 42sek inde i filmen. Wink

Optagelserne kan jeg desværre ikke finde noget eksempel på. Men flere test af Sony´s model W905 beskriver i deres test, at der er adgang til optagelserne. Flatpanels skriver faktisk temmelig meget om Tv SideView i deres test af Sony´s model W905.
Jeg ville hellere end gerne kunne teste dette selv, men jeg har desværre ikke et Sony TV at teste det på. Omvendt virker det som om, at det denne gang vitterlig er et forsøg på at lave noget der virker.

Problematikken med EPG informationerne "udefra" synes jeg egentlig jeg har forsøgt at gøre rede for. 

Det er en helt grundlæggende forudsætning for, at de informationer som TVét har, det SKAL også stemme overens med det, som TVét skal styres med. Ellers kan det gå helt galt. 

Der findes måder at forebygge dette på. Men den eneste reelle måde, det er ved på een eller anden måde, at holde TV og styringsenheden synkroniseret hele tiden (eller tilpas antal gange om dagen til at man har minimeret muligheden for fejl).
Standby strøm niveauet er jeg helt enig i, at det vil stige. Men det er nu engang en forholdvis relativ lille pris, i forhold til hvad "skader" en manglende synkronisering kan afsted komme, efter min mening. Og hvis man har brugt adskillige tusiende kroner på et system som dette, så er det næppe et relativt højere standby niveau, som vælter det budget.

Et andet problem med EPG informationer "ude fra" er også, at hvad nu hvis du ikke har internet forbindelse. Dit TV modtager stadigvæk EPG informationerne via antennestikket. Men din styringsenhed modtager nu pludselig ingenting, selvom de reelt set godt kunne snakke sammen om lige netop den information. En styring af et TV, bør ikke være afhængig af en uvedkommende kommunikationsform.

Jeg er egentlig ragende ligeglad med, om de EPG informationer som TVét har er opdateret eller ej. Pointen i det er, at styringsenheden og TVét skal have samme informationer hele tiden, ellers kan styringsenheden ikke påregnes at være korrekt. TVét vil jo altid være "korrekt". Og da det er TVét der står for at eksempelvis lave den fysiske optagelse, eller det fysisk er TVét der skifter kanal, så er det ekstremt vigtigt, at styringsenheden stemmer overens med TVét. 

Jeg tror nu godt de fleste forstår problematikken i det her. Men jeg læser jeres modargument med, at det giver et højere strøm niveau. Det er en lille pris at betale, for en temmelig væsentlig funktion.
Og skal jeg endelig modargumentere jeres argument, så vil jeg vove at påstå, at det ekstra strøm som bruges på at synkronisere "min styringsenhed", det er sparet i at form af, at man slet ikke behøver at tænde TVét, for at se hvad der nu engang kommer, eller for at sætte det til at optage. Blot endnu en væsentlig detalje i mængden af argumenter LOL

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 15:52
Har studeret det her TV SideView lidt mere nærliggende nu, ved at læse vejledningen til det.
Grundlæggende funger det langt hen ad vejen, som jeg synes det burde have været for flere år siden. I tillæg til, at Sony åbenbart synes det er så smart. Så har de valgt at bruge tid og krudt på at lave sharing samtidig. Den del kunne jeg så godt have undværet. Det har intet som helst med grundlæggende "smart" styring af TV at gøre. Men det er endnu en "Facebook-sharing-like-hip-thing-we-cant-live-without-because-we-say-so". Angry

Til gengæld blev jeg lidt klogere på optagelserne, ihvertfald på papiret.
Optagelserne er tilgængelige på samme måde, som en hvilken som helst andet medie enhed, f.eks en NAS eller lign. Og kan selvfølgelig afspilles derfra, (fra styringsenheden). Optagelserne foretages på præcis samme måde, som med en traditionel EPG i dag. Dvs. man kan vælge at optage en given udsendelse.

Ser vi bort fra at det er Sony der har dette SideView, og deres TV, så vidt jeg ved, endnu ikke er kommet med dobbelt tuner i, så er det grundlæggende helt i tråd med, hvordan jeg synes det bør være.

Apps, så vidt jeg kan læse mig til, kan også startes direkte fra en apps menu, hvor de apps der er installeret på TVét vil være repræsenteret. Det står dog stadigvæk uvist, om man kan starte en app (feks Netflix) direkte mens TVét er i standby. Men jeg tror det, specielt også fordi, en søgning i Program Guiden også vil søge på de sociale medier man er tilsluttet samt apps som Netflix. f.eks hvis man søger efter en bestemt film som findes på Netflix, så vil den også samtidig fremgå af søgningen, og umiddelbart ser det ud til, at man kan gå direkte til, fra søgningen.

Og så er der mulighed for at lave macro funktioner. Dog ser det ud til, at det ikke er flere funktioner, men blot en "knap" der henviser til en funktion eller app. Jeg vil umiddelbart tro, at det er den måde appséne lægges ind og derfor kan startes direkte.

Som alternativ til den traditionelle fjernbetjening, som eksemplevis følger med mit Samsung TV, så er jeg slet ikke i tvivl om, at på rigtig mange punkter vil Sony´s TV SideView være væsentlig nemmere til styring af TVét, simpelthen fordi det er langt mere overskueligt, samt at ting, formoder jeg, kan startes direkte, uden at man skal hakke sig igennem flere punkter/menuer end nødig. Jeg har ikke talt det præcist, men jeg skal trykke mindst 4 gange på min fjernbetjening til mit Samsung TV, før Netflix starter inkl. at tænde TVét. Med SideView ser det ud som om, at det kan gøres på 3, inkl. det at tænde Sideview appen. Altså mindst Et knap/touch tryk mindre Wink Og hvis man endda kan springe direkte til en specifik film i Netflix fra program guiden, så vil jeg ligefrem vove at påstå, at det i sig selv overgår alt andet set hidtil.

Men igen, alt dette er på papiret. Jeg kender ingen der et Sony TV, og jeg har som sagt heller ikke selv. Intentionerne fejler intet. Det er dog desværre set så mange gange før, hvor realiteterne så kom til kort. Og der er da også visse kommentarer ude på nettet om, at det er et lorte program Sony har lavet. Til gengæld lader det til at skyldes, at ikke alle funktioner fungere med alle modeller/årgange.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 192021

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu