|
Intelligente termostater |
Besvar | Side <1 789 |
Forfatter | |
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor vil du skifte og hvad skulle prisen i så fald være?
|
|
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg har skrevet andre steder i tråden og i min anmeldelse, så er jeg ikke videre imponeret over Tado. Som jeg skriver, så er jeg ikke klar på at skal smide penge ud af vinduet, for at skifte Tado ud, og et andet system vil jo stadig koste mig 2000.- kroner, så det er der jeg er.
|
|
BaaaaaH
|
|
tyros1
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1182 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa
eg er lidt i tvivl om Danfoss ECO bluetooth er det rigtige produkt for mig? Jeg har 3 sammenhængede rum med stor åbning mellem køkken/ spisestue og stue. I køkken og spisestue har jeg 2 radiator og i stue er der gulvvarme. Vil det være vanskelig at få jævn varme med ECO thermostater i de 2 rum køkken og spisestue som samtidig skal tage hensyn til gulvvarme fra stue strømmer ud? Eller ligeså let som nu hvar jeg har alm thermostater de 2 steder? Eller skal man bekoste Tado eller Danfoss Link som jo er dyrere? for at få kun et målepunkt?
Redigeret af tyros1 - 20-November-2018 kl. 12:00 |
|
wiesel
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har Tado v3. Da jeg åbnede app'en idag foreslog den at opgradere til V3+ app'en. Kan huske at da den nye V3+ app kom frem i sin tid, så skulle man betale en subscription hver måned for at kunne bruge geofencing samt Open Window Detection i den nye app.
Jeg læste betingelserne igennem igen, og nu står at man kun skal betale "one-time" free på 19.99 euro og så vil man have adgang til Auto-Assist Skill. Efter lidt søgen på nettet fandt jeg lampeguru's hjemmeside, hvor der står at V2/V3 brugere ikke skal betale subscription hvis de opgraderer. Jeg har kigget rundt, men kan ikke finde samme infomation andre steder på nettet eller hos Tado selv. Er der nogen som kan bekræfte at dette er korrekt?
|
|
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det står her på tados egen hjemmeside. https://support.tado.com/hc/en-gb/articles/360015406351
|
|
BaaaaaH
|
|
Free76
Junior bruger Oprettet: 18-November-2019 Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jeg bor I lelighed og har haft 5 stk. Danfoss eco 2 i et års tid og de fungere rigtig fint. Jeg har to radiator med almindelige termostater, da de har tilbageløbsventiler og derfor virker Danfos Eco 2 ikke på disse. Findes der en smart termostat der kan programmers og virke på disse? Jeg glemmer ofte at regulere disse og kunne godt tænke mig nogen jeg kunne programmere, i stedet for at jeg skal huske at stille dem manuelt. De må gerne være billige. |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tado er begyndt at tage 25kr pr måned eller 200kr pr år for deres geofence og vindue detection løsning. Jeg bryder mig ikke om alle disse abonnement ordninger, så derfor har jeg valgt at lave min egen geofence og vindue løsning. Min vindue løsning er faktisk bedre end den Tado tilbyder. Det tager ikke mere end 1/2 time at bygge disse automation regler selv. Faktisk kan man også kombinere forskellige systemer, jeg har en enkelt eve termostat og nogle Tado termostater. Hvis man har ecobee eller Netatmo så vil det også virke. 1) Vindue funktion Tado opfanger en temperatur forskel, hvorefter den slukker for termostaten i x antal minutter. Det er en lidt primitiv løsning. Jeg har valgt at sætte en lille vindue kontakt på vinduet, så bliver vinduet åbnet, så slukker termostaten. 2) Geofence funktion Tado geofence kan kun styre din varme. Det er lidt for simpelt. Så jeg har valgt at benytte homekit geolocation. Når den sidste forlader hjemme, så bliver alarm systemet aktiveret automatisk. Udendørs belysningen bliver tændt, hvis det er mørkt. De udendørs kamera bliver sat i alarm mode. Varmen bliver sænket 1 grad eller 2. Desuden har jeg nogle enheder som bruger lidt standby strøm, de bliver også automatisk slukket. Lyset bliver slukket indendørs Når den første person kommer hjem, ja så bliver alarm slået fra osv. Jeg kan desuden hæve/sænken varmen på flere termostater ved et enkelt klik. Jeg ved ikke endnu om mit varmeforbrug kommer til at falde, men er sikker på at det bliver lettere at styre varmen i mit hus. Redigeret af lahan - 23-December-2019 kl. 10:18 |
|
madsklit
Bruger Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er din hub model der afgør det, du har en V3 så kan du slippe med et engangsbeløb for de extra funktioner, vis man har den nye hub V3+ skal man betale abonoment hver måned for at få de extra funktioner. |
|
Besvar | Side <1 789 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |