recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shit! Kan du se 20.000 kr. forskel her???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketShit! Kan du se 20.000 kr. forskel her???

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Anaz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2008
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:42
Hey, interessant debat. Jeg vil udelukkende fokusere på billedkvalitet, da kvalitet selv sagt fylder mere i mb. 

Grunden til al forvirringen ligger her: "4. Jeg har uploadet til YouTube med "mobil preset" på 480x272 pixels"

Hvis du vil ha god kvalitet på youtube skal du oploade i god kvalitet. Dvs eksportér fra imovie i så  ukomprimeret så muligt, og tag den fil og upload til youtube. Og så vil du se forskel. Ellers komprimeres der hårdt 2 gange på samme klip.

Men til dit forbrug vil jeg anbefale iPhone, flip eller et handycam.

ps. er iøvrigt den lykkelige ejer af et 7D;)

Vh Anders
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 17:04

Jeg forstår ikke dit indlæg, undskyld.

Du angiver prisen for et 7D som har en masser funktionaliteter som du slet ikke bruger. Jamen så betaler du alt for meget. Du kunne nøjes med et 550D til  5000 kr som ville have samme video funktion som 7D. Derudover udnytter du slet ikke fordele der er mht. støj, ISO mørke omgivelser. Din sammenkigning er lidt: Jeg har nu prøvet at køre i en BMW ned til stationen (2 km) og der er ingen fortskel i forhold til min KIA jeg normalt kører i. Så hvorfor betale 3-4 gange så meget for en BMW.
Til top
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 19:38

Du kan da slet ikke sammenligne dem. Du sammenligner dem på laveste fællesnævner. Du har optimalt lys, du viser en ringe opløsning m.m.

Du kan så meget mere med dit 7D som de andre aldrig kommer til at kunne.

Der er en grund til at flere og flere musikvideoer, reklamefilm m.m. bliver optager med dSLR som f.eks. 5D MKII.

Mvh
Steen
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 22:52
Svarer sammenligningen ikke lidt til at sammenligne en 15" skærm og en 30" skærm og kåre 15"'eren som vinder fordi 30"'eren er lidt grovkornet når den viser 800x600? Jeg synes indlægget i stil matcher mange af de tidligere indlæg - de bærer ofte præg af manglende objektivitet og det virker som om de er skrevet udelukkende for at nå frem til en specifik konklusion - der præsenteres et passende udvalgt arsenal af "fakta" og evt. placeres man i et eller flere skræddersyede scenarier der ofte bidrager markant til den endelige konklusion. Lidt for "sensationel" "journalistik" for undertegnede...
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af dkoy dkoy skrev:

Du kan da slet ikke sammenligne dem. Du sammenligner dem på laveste fællesnævner. Du har optimalt lys, du viser en ringe opløsning m.m.

Du kan så meget mere med dit 7D som de andre aldrig kommer til at kunne.

Der er en grund til at flere og flere musikvideoer, reklamefilm m.m. bliver optager med dSLR som f.eks. 5D MKII.

Mvh
Steen
Og sådan en 5DmkII kan b.la. optage 24/1080p og med et par gode glas foran så har du super billede kvalitet. Men til youtube i den lave kvalitet ville selv et isight web kamera kunne klare opgaven, alt andet vil være overkill, svare til lidt at konvertere en 1080p blu-ray film til en ipod touch fremfor at bruge en DVD til ipod touch i stedet for.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu