recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitetsforskel på medier?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitetsforskel på medier?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ronnio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Jeg er under søgning efter Verbatim-skiver stødt på følgende betegnelser:

Metal-AZO, AZO-technology, Super-AZOlag, extraprotection, og så er der nogle, hvor der bare står f.eks. Verbatim 8x.

Er der nogen forskel, eller er alle Verbatim beskyttet med et metallag?

Keld

Metal-AZO betyder at den substans (lag af det organiske stof cyanin eller Phalocyanin) som der brændes ned i, er kemisk stabiliseret vha. "metal".

Når metaller af forskellige slags omtales, så henvises der til reflektionslag. Når der tales om guld menes der reflektionslag af guld (ægte guld). Når der tales om sølv menes der reflektionslag af aluminium/sølv legeringer.

Ronnio

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 14:26
Mit link til Verbatim er faktisk kanongodt, når jeg selv skal sige det. Her beskrives i detaljer hvordan de forskellige Verbatim medier er opbygget.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 15:47

Hej Thorvald.

Jeg giver dig ret. Mange tak.

Keld

Til top
RTH71 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Ronnio Ronnio skrev:

Generelt kan siges at guld reflekterer dårligere, men holder længere. Det kunne altså i princippet godt være årsagen til at dit drev ikke kan læse diskene, men ALLE drev bør kunne læse både medier med reflektionslag af guld og sølv

Ronnio

Ja det kan godt være teorien at alle bør kunne læse...men det holder ikke praktisk, kan kun forslå at man prøver forskellige medier og finder det der passer til sin maskine, så start med at bestille små partier ind til man finde sin favorit. iøvrigt har jeg ikke problemer med prodye video gold, brænder dem dog på min pc og afspiller i kiss dp-1000 og det funker bare

Til top
Kalle_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2004
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 23:00

Jeg vil da gerne bidrage med mine erfaringer. Der er jo ingen af os, som kan sige noget om langtids-holbarheden, det kan kun tiden vise, IKKE ? men jeg har efterhånden brændt ca. 25 Verbatim "Advanced-AZO" DVD -R 8x med stor succes (Sony HX900).

Jeg har endnu ikke haft læse / skrive problemer. Flere af de brændte skiver er afprøvet på Phillips, Sony, Thomson og Playstation DVD afspillere. Alle uden problemer.

Mvh Karl-Erik
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu