|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Pepst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-November-2009 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Må jeg spørger om hvad du gav for det? På Amazon fandt jeg det til 721 Dollars, så det synes jeg er godt billigt. Ved så bare ikke om de shipper til hoteller. |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
||
Et EOS Rebel T1i Digital SLR Camera Kit w/EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Lens koster 719.95USD hos BHVIDEO
En Canon ef 85mm 1.2L koster 1840USD = 9400 DKR. I Tyskland hos technikdirekt koster tilsvarende 2204 euro = 16600 DKR.
Canon EF 100-400 koster 1.589USD = 8100DKR. I Tyskland koster tilsvarende 1.623 EURO = 12.200 DKR.
Så der er der da stadig penge at spare. Men man skal selvfølgelig være vågen og tjekke rundt omkring på nettet, og evt. have lidt is i maven når tolderen står og ser en dybt i øjene.
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
||
Problemer med kameraet er jo også, at du ikke kun den ene gang har et problem, men reelt kan have et problem hver gang du skal igennem tolden, da den stadig står på kameraet at det er købt i USA, pga af navnet.
Og så er der lige garentien. Mande DSLR har haft problemer med autofocussen og at de havde back/front focus. Får du sådanne et kamera og skal selv til at betale for rep eller betale fragt til og fra USA, så er besparelse hurtigt brugt.
Køber du derimod L objektiver, så er der WorldWide garenti på, så det kanbetale sig.
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Så køb et Nikon D90, som i Europa hedder - Nikon D90
![]() |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Min far som er fotograf vil råde dig til at vælge Canon (500D er et udemærket valg) hvis du vil tage flest billeder af personer, sport etc.
Skal du derimod tage en del billeder af natur, landskab, dyr etc. så er Nikon bedst... Redigeret af Exxtreme - 24-November-2009 kl. 10:01 |
|||
![]() |
|||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
||
Ja det vil jeg også sige. Har den med 18-105 objektiv. Synes jeg er et ganske udemærket begynder objektiv.
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
||
Jeg er også fotograf og har næsten altid kørt med Canon, men har da også arbejdet med Nikon's kamera og objektiver, der er der ikke noget jeg kan med Nikon som jeg ikke kan med Canon eller omvendt. Så kan der være noget med ergonomi og lign. og ikke mindst religion. Men skulle jeg nu afsted til Kenya og skyde Geparder eller andre hurtige dyr, så vil jeg tage et EOS 1D MARK III eller IV som skyder 10fps. sidst nævnte i en opløsning på 16.1 megapixels. Men Nikon er kommet efter det de senere år med DSLR
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
||
Jeg kan ikke huske prisen, men jeg mener der blev sparet et sted mellem 500 og 1000 kr. for kameraet og at hukommelsekortet var dyrere end hvis vi havde købt et tilsvarende herhjemme. Det blev købt i BestBuy da det var det eneste sted vi kunne finde kameraet i Tacoma selvom vi gik på prisjagt sammen med nogle lokale venner. Vi ville ikke vente flere dage på at købe det, hvilket er endnu en grund til at jeg vil anbefale at have det med fra starten, dvs. købe i DK. Vi købte ingen ekstra objektiver, så det kan være du kan hente noget der. |
|||
![]() |
|||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Som du selv siger det, så er du nok farvet af at du næsten altid har brugt Canon, så ja... religion spiller ind... Men læg også mærke til de professionelle fotografer som man tit ser i tv... Ved f.eks. en fodboldkamp så er det meget tydeligt at se de store hvide Canon objektiver, hvor man tit ser Nikon anvendt af natur-fotografer i udsendelser på Animal Planet, Viasat Nature m.fl.
Hvis du desuden holder de store anerkendte fotoblade, så vil du også den vej ofte se netop Canon og Nikon anbefalt som jeg gjorde... Bevares, men kan da godt tage naturbilleder med et Canon, men man kan også køre baneræs i en Toyota Landcruiser (overdrivelsen fremmer forståelsen)
Pointen er, at de egner sig (oftest) ifølge de top professionelle fotografer og internationalt anerkendte fotoanmeldere, bedst hhv. natur m.m. = Nikon og Sport m.m. = Canon
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Nikons autofocus system og sensor har de sidste par år veret ret enestående, - specielt til sport. Hvorimod Canons megapixelræs har været foretrukket til portræt,studie osv. Indtil for 2-3 år siden lavede Nikon slet ikke fullframe kameraer, og bla derfor så man de hvide Canon objektiver overalt. Men også fordi Canon var gode til at se reklameværdien i,at udlåne gratis (hvide) objektiver til journalisterne som dækkede store sportsbegivenheder.
Summa summarum er, at man slet ikke skal spekulere i religion og prof.features ved køb af kamerahus til under 10k. Check i stedet ud hvad dine venner har, - så i event kan prøve hinandens objektiver , flash osv .
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
Pepst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-November-2009 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Er det et udbredt problem, det med autofocussen? Og hvad bygger du det på? Jeg har nemlig aldrig hørt at det skulle være et stort problem. Har Canon ikke deres autofocus siddende i selve linsen? for så kan man vel i princippet bare skifte objektivet, istedet for at sende huset til rep? Tak for alle svarene, keep 'em comin'. Har lige haft lidt travlt, derfor jeg ikke har været så aktiv de sidste dage. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |