recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMG-numre på Canon??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIMG-numre på Canon??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Hej,

jeg har lige købt mit Canon EOS 7D og undrer mig en smule over, at det aller første billede jeg tager, hedder 100-5784.  Burde det ikke starte på 0001 ??

Er det et brugt kamera??? :o(

Du skal formattere dit kort på din PC eller din MAC, og sætte filnummering til kontinuerlig på dit kamera.

Hvis du sætter et kort i som du har har gjort, vil du lige nøjagtiv opleve det du gør. Og du kan ikke se det nøjagtige antal billeder du/kameraet har taget, "DET RIGTIGE ANTAL" det lægges ikke i EXIF data der kan udlæses i f.eks photoshop Capture One /C1 Pro etc. der skal du ind til et service værksted for at få det udlæst, sådan har det været med alle canon's semi prof dslr kamera lige siden mit første Canon D3 i 2000. Canon's prof kamera er en anden snak. Nu har jeg dog ikke selv en 7D men en 5DmkII etc. og der går fil nummer også kun til 9999 for så at starte forfra. Nu går jeg ikke så højt op i hvor mange billeder der skudt og der kan jo være ændret måden dit kamera arbejder på, men er næsten sikker på at det stadig hænger sådan sammen.

Men tillykke med dit kamera, har du så købt nogle gode glas? Gode glas7objektiver det er her forskellen gøres.

Edit

Redigeret af Potter - 12-Februar-2010 kl. 19:24
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu