recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Canon EOS 1000D det rigtige valg ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Canon EOS 1000D det rigtige valg ?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 18:15
Heldigvis er der kameraer, som vi hver især synes er fede. Om det hedder det ene eller det andet, er vel i og for sig bedøvende ligegyldigt.
Det handler vel om, at vi hver i sær er glade, for det fotogrej vi har - eller hür ?

Ift. trådens spørgsmål - så vil jeg mene, ja - 1000D er et rigtigt godt køb i den her prisklasse !

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 14:23
Nu har jeg så endelig fået det Nikon D3100 kamera. Lige et spørgsmål: Hvor hurtige sd-kort kan kameraet udnytte ? Gider jo ikke købe de dyreste extreme kort, hvis kameraet ikke kan udnytte dem alligevel....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 15:19
køb Class 4 kingston du får ikke mere speed ud af de små cams, min Eos 550D tager ikke billeder hurtigere og længere med et Sandisk EXTREME som mine CLASS 4 kingston skal så siges de kingston er heller ikke langsomme de er en del hurtigere end normalt CLASS 4.

og det er nogle af de billigste SD kort du kan købe.

Fordelen er dog ved de hurtigere, at du hurtigere kan få offloaded en masse billeder på pc´en.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 15:30
Der er også sådan et kort her:

Ved dog ikke hvilke hastigheder det kører med.

Mvh

Frank
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 15:46
Helt personligt bruger jeg kun de lidt dyre Sandisk Extreme 30MB/s kort, og jo det er mange penge at lægge nu og her, men til gengæld er det vist også noget nær det bedste kort du kan få og der holder i flere år. Der burde forhåbentligt også være lidt bedre kvalitetskontrol på de lidt dyrere kort, så man ikke risikerer at have taget en stak uerstattelige billeder og kortet så bryder sammen og man derfor mister dem.

PS: man kan også sammenligne det lidt med de gamle kameraer med 35mm-film, der var man glad hvis man på tilbud kunne få en film med 27billeder for 20-25kr og derefter gav man nok næsten det dobbelte for at få billederne fremkaldt og finde ud af at flere af dem var så dårlige at de kunne kasseres.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu