recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brænding af kopier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrænding af kopier

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

[...]hverken Carser eller jeg har på noget tidspunkt konkluderet at CSS/Macrovision vil blive erklæret som værende "effektive" af domstolene, vi har ikke engang bragt den hypotese på banen. Det har du.

Det er jo ikke korrekt - her er, hvad du skrev i et tidligere indlæg i denne tråd - og som var det indlæg jeg opponerede imod:

I den senest vedtagne lov om ophavsret står klart og tydeligt at hvis en dvd eller cd har nogen form for kopibeskyttelse er det ikke tilladt at omgå eller bryde denne beskyttelse,

Du skriver helt klart og utvetydigt at, bare der er "nogen form for kopibeskyttelse", så er det ulovligt at omgå den, hvortil jeg pointerer, at dét - ifølge lovteksten - ikke er nok. Det skal ikke blot være en kopibeskyttelse ("teknisk foranstaltning"), det skal være en effektiv kopibeskyttelse.

Det var dén bombastiske udtalelse, der startede helle denne diskussion, idet jeg ikke kan lade en sådan (forkert) udtalelse stå uimodsagt. Det er ikke ulovligt at omgås en ikke-"effektiv" kopibeskyttelse - under nogen omstændigheder (på DVD-video skiver - computer-DVD'er er en anden historie, idet de slet ikke må kopieres, kopisikring eller ej).

Så hvis du kan trække den oprindelige udtalelse tilbage og medgive, at det ikke er nok bare at have en kopibeskyttelse, men at den skal være af en sådan kvalitet, at den af domstolene vil blive erklæret for at være "effektiv", så kan vi være enige så langt, og så kan vi lægge denne diskussion bag os.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 16:40

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Så hvis du kan trække den oprindelige udtalelse tilbage og medgive, at det ikke er nok bare at have en kopibeskyttelse, men at den skal være af en sådan kvalitet, at den af domstolene vil blive erklæret for at være "effektiv", så kan vi være enige så langt, og så kan vi lægge denne diskussion bag os.

Det kan jeg desværre ikke,

Jeg kan ikke trække min første bombastiske udtalelse tilbage, fordi jeg ikke i min bombastiske udtalelse gav udtryk for noget somhelst omkring effektiviteten af kopibeskyttelsen, men blot skrev at hvis den havde nogen form for kopibeskyttelse måtte man ikke omgå den. Den opfattelse har jeg stadig uanset din tolkning af effektivitet eller ej.

Jeg læser intet sted i min første bombastiske udtalelse noget om at jeg mener at CSS/Macrovision vil blive erklæret som effektive af domstolene, ej heller at dette skulle være nødvendigt. Det var altså dig der bragte debatten omkring formuleringen "effektiv" på banen for at pointere at der muligvis gennem denne formulering var et smuthul i lovteksten, eller at jeg i min udtalelse havde overset betydningen af formuleringen effektiv. Jeg nævnte intet i min udtalelse om effektiviteten, og jeg nævnte intet om at domstolene ville erklære CSS/Macrovision som effektive. Men det er korrekt at jeg efterfølgende mener CSS/Makrovision i sin normale funktion er effektive, da du er nødt til at bruge andre midler for at omgå disse, det er også korrekt at jeg efterfølgende tror domstolene vil mene detsamme.

Og jeg kan ikke medgive at den skal erklæres for effektiv af domstolene for at lovteksten skal have effekt, da jeg jo stadig ikke er enig med dig i dette, det er din mening at den skal det, og dig der pointerede dette. Jeg er stadig af den overbevisning at domstolene ikke har behov for at erklære eller afgrænse effektiviteten af kopisikringen under normale forhold yderligere, for at lovteksten overordnet kan have effekt.  

Det eneste jeg kan medgive er, at uanset hvad du eller jeg mener, så er det i sidste ende domstolenes afgørelse både at vurdere effektiviteten og/eller afgøre om effektiveten overhovedet behøver vurderes yderligere eller ej, og, som jeg også skrev i mit sidste indlæg, at vi er uenige, samt foreslog at vi afsluttede debatten med den konklusion at vi var uenige. Det er vi stadig, og dermed afsluttes debatten ihvertfald fra min side.

Redigeret af spawn
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg kan ikke trække min første bombastiske udtalelse tilbage, fordi jeg ikke i min bombastiske udtalelse gav udtryk for noget somhelst omkring effektiviteten af kopibeskyttelsen, men blot skrev at hvis den havde nogen form for kopibeskyttelse måtte man ikke omgå den.

Du modsiger dig selv her...

Vi er vel forhåbentlig enige om, at
  • En beskyttelse skal være "effektiv" før den er omfattet af det pågældende forbud mod at omgås den
  • Din udtalelse sagde, at enhver form for beskyttelse var ulovlig at omgås - og dermed også de ikke-"effektive"
Begge ovenstående udsagn kan ikke være sande på samme tid.

Lad mig derfor prøve med et direkte spørgsmål, som du bør kunne svare "ja" eller "nej" til:

Er det (som du forstår lovteksten) lovligt at omgå ikke-"effektive" "tekniske foranstaltninger" i processen for at kopiere en DVD-Video disk?

Jeg læser intet sted i min første bombastiske udtalelse noget om at jeg mener at CSS/Macrovision vil blive erklæret som effektive af domstolene, ej heller at dette skulle være nødvendigt.

Du udtaler, at bare der findes en kopisikring på en DVD, så er det ulovligt at omgå den - uden at du nævner de undtagelser, som lovteksten giver.

Da CSS og MacroVision er "tekniske foranstaltninger" og du påstår, at det er ulovligt at omgås disse, så må de altså nødvendigvis være at betragte som "effektive" af domstolene - ellers ville de ikke være ulovlige at omgå.

Derfor kan jeg ikke se andet end, at du med din bombastiske udtalelse siger, at CSS og/eller MacroVision nødvendigvis må være "effetktive" beskyttelser på trods af, at du ikke har noget juridisk til at bakke det op. Hvis de ikke var "effektive", så ville det ikke være ulovligt at omgå dem, og dit udsagn ville derfor være falsk.

Så jeg kan vitterlig ikke se anden konklusion end, at du med den udtalelse siger, at en domstol UBETINGET vil finde CSS/MacroVision at være "effektive" i lovens forstand, og din afvisning af, at du har sagt noget sådant må derfor være baseret på, at du ikke følger dine udsagn til deres logiske konklusion.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 19:15

Heartware

Som jeg skrev er debatten afsluttet fra min side, og jeg har derfor ikke yderligere kommentarer til dit filosofiske, fordrejende og manipulerende ordkløveri, hvori du lægger skjulte men ikke udtalte meninger i udtalelser foretaget før du selv bragte debatten om effektivitet på banen. Jeg har gjort rede for hvad jeg mener og du har gjort rede for hvad du mener, yderligere debat fører ikke til nogenting.

Derfor, uanset hvad du måtte mene om mig eller mine udtalelser, eller hvad du finder på af yderligere kommentarer, er dette mit definitivt sidste indlæg om dette konkrete emne i denne eller andre tråde nu eller i fremtiden.

Godt nytår

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 19:41
Er det virkeligt manipulerende at stille dig et direkte og simpelt spørgsmål:

Er det (som du forstår lovteksten) lovligt at omgå ikke-"effektive" "tekniske foranstaltninger" i processen for at kopiere en DVD-Video disk?

Hvad er det ved dette spørgsmål som gør, at du nægter at svare på det?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu