Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Tibber
Bruger
Oprettet: 29-Juni-2009
Status: Offline
Point: 81
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 09:19 |
Hvis du endnu ikke har købt er de sony'er du nævner et rigtigt godt alternativ til et spejlrefleks. Det er et micro 4/3 med en ret stor censor og billedkvalitet der nærmer sig et dslr. Det har dog ikke så hurtig lukketid så det er ikke så egnet til fx sport. Der er mulighed for udskiftning af objektiv (dog ikke stort udvalg hos sony...endnu), men det er også noget som er taget fra dslr-verdenen. Den eneste forskel ml. nex 3 og 5 er stort set kun at 5'eren optager i full-hd i video-mode. Desuden laver fx panasonic også kamera i samme type med større udvalg af objektiver, men her er autofokus lidt langsom. Hvis det skal være endnu nemmere ville jeg nok vælge som potter et canon G12, som af mange fotografer er brugt som deres point-and-shoot kamera.
Sig til hvis der er andet. :)
|
|
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 09:36 |
Jeg er til Nikon, men har et Canon G10, og tidligere G9. Fantastisk kamera, og de nye G12 skulle være bedre endnu.
|
|
|
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:35 |
Tibber skrev:
Hvis du endnu ikke har købt er de sony'er du nævner et rigtigt godt alternativ til et spejlrefleks. Det er et micro 4/3 med en ret stor censor og billedkvalitet der nærmer sig et dslr. Det har dog ikke så hurtig lukketid så det er ikke så egnet til fx sport. Der er mulighed for udskiftning af objektiv (dog ikke stort udvalg hos sony...endnu), men det er også noget som er taget fra dslr-verdenen. Den eneste forskel ml. nex 3 og 5 er stort set kun at 5'eren optager i full-hd i video-mode. Desuden laver fx panasonic også kamera i samme type med større udvalg af objektiver, men her er autofokus lidt langsom. Hvis det skal være endnu nemmere ville jeg nok vælge som potter et canon G12, som af mange fotografer er brugt som deres point-and-shoot kamera.
Sig til hvis der er andet. :) |
Vil lige rette en misforståelse, Sony NEX-3 og NEX-5 er ikke micro 4/3, de har fuld størrelse APS-C sensor som andre DSLR kameraer. De har bare ikke noget Spejl eller Optisk søger.
Det betyder også at deres Linser er lige så store som til almindelige DSLR, men altså med Sony's egen E-mount, der fås dog adaptor ringe så man kan montere andre typer linser.
|
|
kirk13
Bruger
Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 114
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 20:56 |
Vil bare lige nævne, vis du altid har ønsket dig et spejlrefleks, så køb et, du vil ikke forteyde. Har selv et Canon 7D, fremragende kamera.
|
MVH J-Kirk
Panasonic TH 42VT20E,
Panasonic BDT-100
Onkyo 608
KEF 3005 SE
|
|
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 21:08 |
kirk13 skrev:
Vil bare lige nævne, vis du altid har ønsket dig et spejlrefleks, så køb et, du vil ikke forteyde. Har selv et Canon 7D, fremragende kamera. |
Undskyld men det er da et mærkeligt råd
Hvis man ikke har fulgt markedet det sidste 1-2 år kunne man nemt tro at spejlrefleks var den eneste måde at tage billeder i høj kvalitet. Men nu er der jo netop det sidte 1-2 år kommet mange mere kompakte alternativer.
Han giver endda udtryk for at han er bekymret for størrelsen.
Jeg skal selv ud og investere i et nyt kvalitetskamera og jeg er sikker på at det ikke bliver stort klodset spejlrefleks man lader bliver hjemme fordi man ikke gider slæbe det.
Jeg foretrækker et mere diskret kamera, men stadig med mulighed for stor sensor og forskellige linser.
|
|
PerGew
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Point: 232
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 06:48 |
Det lyder som om Canon G12 er et godt all-round kamera hvis man ikke gider SLR.
Jeg har et IXUS 950, som jeg overvejer at opgradere.
|
|
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:06 |
Det er det helt klart. Jeg har haft Nikon D300, D3 og D3x D-SLR, men brugte tit mit G10 samtidigt.
|
|
|
PerGew
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Point: 232
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:11 |
Jeg er amatør når det kommer til valg af kamera, og skal bruge det til ferie-billeder, familie-fester samt til sport, hvor det går meget hurtigt.
Hvad vinder/taber jeg ved at vælge Canon G12 frem for f.eks. Canon EOS 1100 De koster stort set det samme.
|
|
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:59 |
Med mindre du vil købe ekstra (og bedre) linser bør du ikke købe et billigt dslr.
Så er du bedre tjent med et g12. Billedchippen er ganske vist mindre i g12 men optikken meget bedre end den standard 18-55mm der følger med de billige dslr.
|
|